شهروندان اتحادیه اروپا از تحریم های ضد روسیه خسته شده اند – نظرسنجی – اخبار RT World

بر اساس یک نظرسنجی جدید، درصد اتریشی هایی که خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه هستند، از کسانی که از این مجازات ها حمایت می کنند، پیشی گرفته است. با این حال، ساکنان این کشور اروپای مرکزی بسته به سن، درآمد و وابستگی سیاسی خود در مورد این موضوع دو قطبی هستند.

بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقاتی INSA که در روز جمعه در نشریه eXXpress منتشر شد، 41 درصد از اتریشی‌ها خواهان پایان تحریم‌ها هستند، 37 درصد خواهان ادامه تحریم‌ها هستند، در حالی که 22 درصد نمی‌گویند یا اهمیتی نمی‌دهند – درصدی بسیار بیشتر از معمولی

حمایت از تحریم عمدتاً از سوی اتریشی‌های ثروتمندتر، مسن‌تر و چپ‌گرا بود. گروه سنی 60 سال به بالا با گسترش 12 درصدی، 49 درصد به 37 درصد از تحریم ها حمایت کردند. جوانترین گروه مورد بررسی، 16 تا 29 سال، تنها 22 درصد موافق تحریم و 39 درصد مخالف بودند. شدیدترین مخالفت ها با تحریم ها در میان گروه 40 تا 49 بود که 47 درصد خواهان لغو آن بودند.

تنها 24 درصد از کسانی که درآمد ماهانه 1000 یورو (1100 دلار) یا کمتر داشتند، خواهان ادامه تحریم ها بودند، در حالی که 51 درصد از براکت 4000 یورویی بود.

این شکاف در طیف سیاسی نیز قابل توجه بود. در حالی که 73 درصد از رای دهندگان سبز خواهان ادامه تحریم ها بودند، 72 درصد از رای دهندگان حزب آزادی خواستار لغو تحریم ها بودند. در جناح چپ سیاسی، تنها 31 درصد مخالف تحریم ها بودند، در حالی که این درصد در جناح راست سیاسی به 59 درصد افزایش یافت.

نظرسنجی تلفنی و آنلاین بر روی یک نمونه نماینده 1000 اتریشی در 3 تا 4 آوریل انجام شد.

اتحادیه اروپا ده دور تحریم را علیه مسکو از فوریه 2022 به دلیل تشدید درگیری در اوکراین اعمال کرده است. با این حال، سقوط مورد انتظار اقتصاد روسیه محقق نشد، در حالی که ضربه به شکل افزایش سرسام آور قیمت انرژی باعث موجی از ورشکستگی و ناآرامی اجتماعی در سراسر بلوک شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: