شهادت دونالد ترامپ در دعوای تقلب در نیویورک

شهادت دونالد ترامپ در دعوای تقلب در نیویورک

دونالد ترامپ روز پنجشنبه به مدت چند ساعت در یک پرونده مدنی نیویورک شهادت داد.

نیویورک:

دونالد ترامپ روز پنجشنبه برای چندین ساعت در یک پرونده مدنی در نیویورک که رئیس جمهور سابق و سه فرزندش را به کلاهبرداری تجاری متهم می کند، تحت سوگند شهادت داد.

این اظهارات پشت درهای بسته یک هفته پس از محاکمه تاریخی ترامپ در مورد اتهامات جنایی در دادگاه منهتن در یک پرونده جداگانه انجام شد.

این جمهوری خواه 76 ساله با انبوهی از تحقیقات ایالتی، فدرال و کنگره مواجه است که تلاش او برای به دست آوردن مجدد ریاست جمهوری در انتخابات سال آینده کاخ سفید را پیچیده تر می کند.

این تودیع طولانی دومین باری بود که او در دادخواستی که توسط لتیتیا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک مطرح شده بود، برای سؤالات شرکت می کرد.

ترامپ حوالی ساعت 10 صبح (1400 به وقت گرینویچ) به دفتر جیمز در منهتن رسید و کمی بعد از ساعت 6:30 بعد از ظهر به برج ترامپ در خیابان پنجم بازگشت.

او قبل از شهادتش در سایت رسانه اجتماعی خود Truth Social نوشت: “این پرونده مدنی مضحک است، درست مانند همه پرونده های دیگر مداخله در انتخابات که علیه من مطرح شده است.”

وکیل ترامپ و سخنگوی جیمز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

جیمز در سپتامبر سال گذشته از ترامپ، دونالد ترامپ جونیور، اریک ترامپ و ایوانکا ترامپ به اتهام کلاهبرداری “باورنکردنی” در سازمان ترامپ شکایت کرد.

شکایت او تاکید می کند که آنها سال ها به جمع کنندگان مالیات، وام دهندگان و بیمه گران در طرحی دروغ گفته اند که به طور معمول ارزش دارایی های سازمان را برای ثروتمند کردن خود به اشتباه نشان می دهد.

– ‘شکار ساحره’ –

جیمز گفت که آنها اظهارات جعلی از دارایی خالص ترامپ و ارزیابی نادرست دارایی‌های ترامپ را برای دریافت وام، دریافت مزایای بیمه و پرداخت مالیات کمتر ارائه کرده‌اند.

ترامپ که پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده است، از عبارت رایج خود از «شکار جادوگر» برای توصیف این مورد استفاده کرده است.

او در آگوست گذشته، اندکی قبل از طرح شکایت جیمز، برای شش ساعت بازجویی در تحقیقات حاضر شد.

در یک حضور دراماتیک در دادگاه سه شنبه گذشته که ملت را متحیر کرد، ترامپ 34 مورد جنایت مربوط به پول های مخفی پرداخت شده به ستاره فیلم های پورن استورمی دانیلز را کمی قبل از انتخابات 2016 که او را به قدرت رساند، رد کرد.

او اولین رئیس جمهور سابق یا در حال کار است که تا کنون به جرمی متهم شده است.

این پرونده تقریباً به اتفاق آرا توسط مقامات جمهوری خواه مورد انتقاد قرار گرفته است، از جمله رهبران کنگره که از آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، دموکرات، خواسته اند تا در مورد تحقیقات در مقابل کنگره شهادت دهد.

جیمز که همچنین یک دموکرات منتخب است، از ترامپ درخواست کرده است که حداقل 250 میلیون دلار جریمه بپردازد – مبلغی که او می‌گوید از تقلب ادعایی گرفته است – و خانواده‌اش از اداره تجارت در ایالت منع شوند.

هیچ اتهام جنایی نمی تواند از پرونده او ناشی شود، که انتظار می رود در اواخر سال جاری به دادگاه برود.

ترامپ همچنین به دلیل تلاش‌هایش برای برگرداندن شکست در انتخابات 2020 در ایالت جورجیا، سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی شده از کاخ سفید و دخالت او در حمله به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 مورد بازجویی قرار گرفته است.

یک محاکمه مدنی برای شکایت تجاوز جنسی و افترا که توسط E. Jean Carroll ستون نویس سابق مجله علیه ترامپ مطرح شده است، قرار است اواخر این ماه در نیویورک آغاز شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)