شمار تلفات با احتساب زنان به 133 رسید

حمله هوایی ارتش میانمار: تعداد کشته شدگان به 133 نفر، از جمله زنان

بر اساس گزارش ها، در جریان حمله هوایی ارتش میانمار به روستایی، 50 نفر زخمی شدند.

نایپیداو:

سی ان ان به نقل از آنگ میو مین وزیر حقوق بشر دولت سایه برکنار شده وحدت ملی گزارش داد که در یک حمله هوایی توسط نظامیان نظامی به روستایی در مرکز میانمار، دست کم 133 نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

حمله روز سه شنبه در شهرستان کانبالو در منطقه ساگاینگ مرکزی کشور به عنوان یکی از مرگبارترین حملات از زمان به دست گرفتن قدرت توسط حکومت نظامی در کودتای دو سال پیش تلقی می شود.

به گزارش سی ان ان، گروه فعال کیونهلا گفت که در جریان این اعتصاب 50 نفر زخمی شدند. حداقل 20 کودک کشته شدند.

به گفته آنگ میو مین، که به سی ان ان گفت، اگرچه هیچ حمله اضافی صورت نگرفته است، جت های نظامی به پرواز بر فراز شهر ادامه داده اند و از رسیدن نیروهای اولیه و متخصصان پزشکی به محل حمله جلوگیری می کنند.

منطقه ساگاینگ – در نزدیکی دومین شهر بزرگ کشور، ماندلای – شدیدترین مقاومت را در برابر حکومت ارتش نشان داده است و ماه‌ها درگیری شدید در آنجا ادامه دارد.

در واکنش به این حادثه، فولکر ترک، مسئول حقوق سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه گفت که از حملات هوایی مرگبار، که به گفته وی قربانیان آن شامل دانش‌آموزانی بود که رقص می‌کردند، “وحشتناک” شده است و این نهاد جهانی خواستار محاکمه مسئولین آن شد.

عکس‌هایی که از روستا در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود بیش از ده‌ها جسد سوخته و مثله شده را نشان می‌دهد، در حالی که فیلم‌ها یک ساختمان ویران شده، موتورسیکلت‌های سوخته و آوار پراکنده در منطقه وسیعی را نشان می‌دهد. امدادگران در محل حادثه صحت این تصاویر را با نیویورک تایمز تایید کردند.

هدف ظاهری این حمله جشنی بود که به مناسبت افتتاح یک دفتر اداری توسط جنبش مقاومت محلی برگزار شد. یک فیلم و عکس نشان داد که تنها قاب سوخته ساختمان پس از حمله هوایی ایستاده بود.

ارتش میانمار که بلافاصله پس از استقلال در سال 1948 با گروه های قومی مسلح برای کنترل ارضی جنگیده است، سابقه طولانی در حملات وحشیانه به غیرنظامیان دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)