شماره پلی بوی وزیر فرانسه فروخته شد – اخبار RT World

حضور غیر برهنه مارلین شیاپا در مجله انتقادات را از سوی اکوسیستم سیاسی کشور برانگیخته بود.

ژان کریستف فلورنتین، ناشر آن، به رسانه ها گفت که آخرین شماره پلی بوی که در فرانسه، مارلین شیاپا، وزیر شهروندی این کشور را روی جلد خود دارد، تنها چند ساعت پس از انتشار در دکه های روزنامه فروشی در روز دوشنبه، 100000 نسخه اولیه آن به فروش رفت.

فلورنتین به FranceInfo گفت که این مجله معمولاً فقط 30000 شماره در ماه می فروشد. وی افزود که 60000 نفر دیگر نیز برای برآورده کردن تقاضای عمومی به مطبوعات می روند.

علاقه به این موضوع خاص به مصاحبه گسترده وزیر در مجله در مورد حقوق زنان و LGBTQ خلاصه می شود. محبوبیت آن همچنین واکنش عمومی به مخالفت زیرساخت های سیاسی پاریس با حضور او در این نشریه بدنام – از جمله الیزابت بورن، نخست وزیر این کشور، در نظر گرفته می شود.

بورن شخصاً با شیاپا تماس گرفت تا بگوید که حضور او در Playboy بوده است “به هیچ وجه مناسب نیست، حتی بیشتر در دوره فعلی،” طبق گزارشی در Le Parisien در اوایل این ماه. اشاره بورن به ناآرامی های مداوم در فرانسه به دلیل برنامه های غیرمحبوب اصلاحات بازنشستگی تحمیل شده توسط دولت بود که به ماه ها اعتراض منجر شده است.

با این حال شیاپا در شبکه های اجتماعی از خود دفاع کرد: حق زنان برای کنترل بدنشان، این در همه جا و همیشه وجود دارد. در فرانسه، زنان آزادند – با تمام احترامی که برای بدخواهان و منافقین قائلم.»

این مرد 40 ساله در تصویر کاملاً لباس پوشیده است. او در حرفه سیاسی خود قبلاً قانون ضد آزار و اذیت جنسی را از طریق پارلمان اتحادیه اروپا اجرا کرده است که شامل اعمال جریمه در محل برای صدا زدن گربه یا سوت زدن گرگ می شد.

بیشتر بخوانید:
وزیر فرانسه در آب گرم در مصاحبه با پلی بوی – رسانه

در سال 2017، او اولین وزیر امور خارجه در زمینه برابری جنسیتی در این کشور شد. در طول این دوره ریاست جمهوری، او در خواستار تحقیق در مورد جنایات مجرم جنسی محکوم به جنایت جفری اپستین برجسته بود. در سال 2019، شیاپا همچنین پیشنهاد داد که اتباع خارجی محکوم به جرایم جنسی در فرانسه اخراج شوند. در سال 2020، او به عنوان وزیر نماینده شهروندی منصوب شد.

Playboy از نظر بسیاری یکی از جنجالی ترین نشریات چند دهه گذشته است. با وجود این، تعداد زیادی از شخصیت‌های برجسته سیاسی – همچنین کاملاً پوشیده – در صفحات آن ظاهر شده‌اند. در سال 2015، دیک چنی، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده، مصاحبه ای مفصل با این مجله انجام داد که طی آن از دولت باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا به شدت انتقاد کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: