شغل عطاری【 0 تا 100 راه اندازی عطاری 】+راهنمای کامل

همچنین باید اطلاعاتی از طب سنتی داشته باشید، البته میتوان از یک مشاور پزشکی یا حتی افرادی که در این حوزه تجربه دارند استفاده کرد اما بهترین کار این است که خود مدت حداقل سه ماه به کارآموزی یک عطاری قدیمی بروید یا در کلاسهایی که توسط جامعه گیاهدرمانی با همکاری دانشگاه جامع برگزار میشود شرکت کنید تا مدرک مربوط به طب سنتی را دریافت کرده و با خواص داروها و گیاهان آشنا شوید، به هرحال خیلی پیش میآید که مشتریهای شما از قبل نمیدانند چه میخواهند و به راهنمایی و تجویز شما نیاز دارند، پس اگر شرط اولیه را دارید مراحل زیر را یک به یک اجرا کنید تا یک کسبوکار عاشقانه به راه بیندازید.

در دهه ۹۰ سازمان آموزش فنیوحرفهای با اعطای گواهینامه فروشندگی گیاهان دارویی، آموزشهایی را ارائه کرد. خریدعمده گیاهان دارویی علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه ی افراد، سبب می شود تا افراد براحتی بتوانند با خواص این گیاهان آشنا شده و حتی مشاوره عطاری خ ولیعصر های اینترنتی بگیرند. اتحادیه عطاران زنجان، طبق قانون با همکاری جهاددانشگاهی کلاسهای آموزشی این صنف را به زودی برگزار میکند و علاقهمندان برای دریافت آموزش میتوانند به این محیط آموزشی مراجعه کنند. اما در کنار نقش عطاران در دربار شاهی، مردم نیز از خدمات آنها بهرهمند میشدند. در مصرف گیاهان دارویی و دمنوش ها زیاده روی نکنید و طبق دستور عمل نمایید.

از اوایل دهه ۸۰ اساتیدی که جزو پزشکان زنجان بودند، در دانشگاه شهید بهشتی و شاهد تهران شروع به آموزش طب سنتی و گیاهان دارویی تحت عنوان آموزشهای آزاد کردند. در این راستا مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی زنجان (منش)، موضوعاتی از قبیل مشارکت در برگزاری نشستهای تخصصی، همایشها، سمینارها، کارگاهها، دورههای آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال، همچنین استفاده از توانمندیهای علمی، تخصصی و تجربیات جهاددانشگاهی را در راستای اهداف و برنامههای توسعهای حوزه جوانان بر عهده دارد. صندلی تجربه یکی از برنامههایی است که در این راستا برگزار میشود و مرتضی عزیزپور، بنیانگذار برند حاجنوروز، دومین مهمان صندلی تجربه بود.

در حال حاضر نیز کشت گیاهان دارویی به صورت یک رشته دانشگاهی در برخی دانشگاهها تدریس میشود و ارتباط چندانی به نوع استفاده از گیاهان دارویی ندارد. گیاهان دارویی خشک شده عمر طولانی دارند،اما بهتر است بیش از دو سال از یک گیاه هر چند خشک شده باشد استفاده نکنید. با پیشرفت علوم پزشکی و دارویی و افزایش سطح تحصیلات و دانش مردم، تعداد کسانی که برای حل مشکلات پزشکی خود به پزشکان مراجعه می کنند بیشتر شده است ولی در این بین کسانی هستند که به دنبال درمانهایی به دور از داروهای شیمیایی، هستند. کلمه عطاری با سلامتی مردم عجین شده است.