شرکت استرالیایی Cpharm به اشتباه به عنوان شریک حشیش طالبان معرفی شد

Cpharm استرالیا یک تجارت خانوادگی با 17 کارمند از مرکز منطقه ای Maitland (نمایندگی) است.

سیدنی:

یک شرکت کوچک مشاوره پزشکی استرالیایی روز پنجشنبه در یک طوفان تبلیغاتی غیرمنتظره گرفتار شد که به اشتباه به عنوان توافق با طالبان حاکم بر افغانستان برای تامین مالی یک کارخانه فرآوری حشیش 450 میلیون دلاری در این کشور آسیای مرکزی نام برده شد.

در گزارش آژانس خبری پژواک افغانستان آمده است که نمایندگان شرکت Cpharm مستقر در استرالیا با مقامات مبارزه با مواد مخدر در وزارت امور داخله دیدار کرده اند تا در مورد تولید داروها و کرم ها در این فابریکه، پیشنهاد استفاده قانونی از حشیش را که در آنجا رواج دارد، بحث کنند.

این گزارش توسط تعدادی از رسانه های جهانی از جمله تایمز لندن که داستان خود را با نام شرکت استرالیایی منتشر کرد، انتخاب شد. حساب‌های تایید شده توییتر مرتبط با بی‌بی‌سی و شبکه خبری خاورمیانه العربیبیا این ادعا را درباره استرالیایی‌ها تکرار کردند.

اما Cpharm استرالیا، یک تجارت خانوادگی با 17 کارمند از مرکز منطقه ای Maitland، هرگز با طالبان صحبت نکرده است و هیچ معامله ای در خارج از کشور یا حشیش ندارد.

تونی گابیتس، مدیر ارشد مالی Cpharm استرالیا، از دفتر مرکزی این شرکت که در 166 کیلومتری سیدنی واقع شده است، به صورت تلفنی گفت: “ما فقط در تلاش هستیم تا کاری انجام دهیم تا آن را متوقف کنیم.”

او گفت: “ما امروز احتمالاً 40 یا 50 تماس داشته‌ایم. این فقط خارج از کنترل است و همه اینها دروغ است، بچه‌های رسانه… هیچ بررسی دقیقی در مورد آنچه می‌خواهند منتشر کنند، انجام نمی‌دهند.”

گبیتس گمان می‌کند که این گزارش‌ها ناشی از توییتی از یک حساب کاربری مرتبط با طالبان است که نام شرکتی به نام Cpharm را نشان می‌دهد و به سازمان دیگری در سایر نقاط جهان با نام مشابه اشاره می‌کند.

Cpharm استرالیا توصیه های پزشکی در مورد محصولات دارویی ارائه می دهد و یک تولید کننده نیست، بنابراین در هیچ موردی قرارداد تولید را نمی پذیرد. Gabites افزود، همچنین نمی تواند 450 میلیون دلار جمع آوری کند.

این شرکت ممکن است در صورتی که تجارت خود را به دلیل معاملات نادرست گزارش شده با طالبان – نقض احتمالی تحریم ها – از دست بدهد، از توسل قانونی استفاده کند، اما انتظار نداشت که در درازمدت تحت تأثیر قرار گیرد.

گابیتس گفت: «بیشتر شرکت‌هایی که با آنها سر و کار داریم به آن مقاله نگاه می‌کنند و می‌خندند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)