شاه چارلز هفته آینده تاج گذاری می شود. چرا مراسم منحصر به فرد است؟

شاه چارلز هفته آینده تاج گذاری می شود.  چرا مراسم منحصر به فرد است؟

پادشاه چارلز کلیسای وست مینستر را با تاج دیگری به نام تاج سلطنتی ترک خواهد کرد.

لندن:

پادشاه چارلز پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت در ماه سپتامبر، پادشاه بریتانیا و 14 قلمرو دیگر شد، اما در ماه مه در مراسمی پر از شکوه، شکوه و اهمیت مذهبی تاجگذاری خواهد کرد.

چرا او تاجگذاری کرده است و همه اینها به چه معناست؟

تاریخچه تاج گذاری ها چیست؟

در بهترین بخش از هزار سال، پادشاهان و ملکه های انگلستان و بریتانیا در کلیسای وست مینستر لندن تاج گذاری کردند، در مراسمی که در طول قرن ها تغییر چندانی نکرده است.

38 پادشاه در ابی تاج گذاری کردند – ادوارد پنجم، یکی از دو شاهزاده جوان که گمان می رود در قرن پانزدهم در برج لندن به قتل رسیده است، و ادوارد هشتم که برای ازدواج با والیس سیمپسون مطلقه آمریکایی از سلطنت کناره گیری کرد، تاج گذاری نکردند.

آیا مراسم تاج گذاری منحصر به فرد است؟

تاج گذاری ضروری نیست و هیچ پادشاهی دیگری در سراسر جهان رویدادی به همین سبک ندارد.

آلیس هانت، مورخ سلطنتی گفت: «شکل مراسمی که در زمان تاج گذاری چارلز سوم خواهیم دید، منحصر به این کشور و در بقای آن منحصر به فرد است.

این سازمان توسط ارل مارشال، ارشدترین همتای انگلستان که مسئول مناسبت های ایالتی است، سازماندهی می شود و برای قرن ها سمتی است که عمدتاً توسط دوک نورفولک و خانواده هاوارد اداره می شود.

در حال حاضر، این وظیفه ادوارد فیتزالان هاوارد، دوک فعلی نورفولک است که مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت را نیز ترتیب داده است.

چرا تاج گذاری کنیم؟

در ابتدا، تاجگذاری برای یک پادشاه یک ضرورت بود، اما اکنون یک رویداد تشریفاتی است.

هانت گفت: «در این کشور، تاج‌گذاری همچنان به‌عنوان لحظه‌ای ادامه داشت که واقعاً آن پادشاه را در یک راه عمومی مشروعیت می‌بخشد».

“همچنین همیشه در قلب خود، نوعی لحظه دگرگونی مذهبی وجود داشته است. اگرچه پادشاه از لحظه مرگ سلف پادشاه است، اما زبان مراسم تاجگذاری از زمانی که در قرن چهاردهم بسته شد، هنوز باقی مانده است. بیان می کند که پادشاه یا ملکه به نوعی در آن مراسم تغییر می کند.”

در مراسم تاج گذاری چه اتفاقی می افتد؟

مراسم تاج گذاری مراسمی باشکوه، مذهبی و پر از نماد است. چارلز سوگند یاد خواهد کرد که از قانون و کلیسای انگلستان حمایت کند.

او با نشستن روی صندلی تاریخی تاجگذاری که به عنوان صندلی پادشاه ادوارد شناخته می شود و حاوی سنگ سرنوشت است، توسط اسقف اعظم کانتربری، رهبر معنوی جامعه جهانی آنگلیکن، با روغن مقدس تقدیس شده در اورشلیم مسح خواهد شد.

این نقطه مرکزی مراسم است و نشان دهنده اعطای فیض خداوند به حاکم است.

هانت گفت: «با یک مراسم مذهبی خیلی آسان است که اجازه دهید کلمات به نوعی شما را شستشو دهند. “اما به آنچه در مورد آنچه در آن لحظه مسح اتفاق می افتد گوش دهید. این واقعاً منحصر به فرد و بسیار قدرتمند است و سابقه طولانی و طولانی دارد.”

همچنین به چارلز، گوی‌های طلایی، عصا، شمشیرها و حلقه‌های بسیار تزیین شده اهدا می‌شود که همگی بخشی از جواهرات تاج را تشکیل می‌دهند و نمادی از قدرت، اقتدار و وظایف پادشاه و قدرت خداوند هستند.

اسقف اعظم سپس تاج سنگین سنت ادوارد را که در 35 سال گذشته در مراسم تاج گذاری استفاده می شد، بر سر او می گذارد. این فقط چارلز نخواهد بود که تاج گذاری می کند. همسرش کامیلا نیز به عنوان ملکه مراسم تاجگذاری ساده تری را انجام خواهد داد.

چارلز ابی را با تاج دیگری به نام تاج سلطنتی ترک خواهد کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)