شاهین ایالات متحده “استراتژی بزرگ” را برای مقابله با روسیه و چین تبلیغ می کند – RT World News

جان بولتون یک “استراتژی بزرگ” شامل افزایش هزینه های تسلیحاتی، آزمایش های هسته ای و “ناتوی جهانی” برای دفاع از تایوان ارائه کرده است.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، از واشنگتن خواسته است تا استراتژی جدیدی به سبک جنگ سرد علیه روسیه و چین اجرا کند. به گفته شاهین دیرینه، غرب باید تأمین اجتماعی را کاهش دهد تا هزینه های نظامی را تأمین کند، آزمایش های تسلیحات هسته ای را تجدید کند و از تایوان حفاظتی مانند ناتو فراهم کند.

بولتون، که در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خدمت می کرد، او را توصیف کرد “استراتژی بزرگ” رویکرد به ژئوپلیتیک در ستونی از وال استریت ژورنال در روز چهارشنبه، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده می خواهد که با همان شرایط فکر کنند.

ایالات متحده باید یک “تناسخ معاصر” NSC-68، سند فوق محرمانه ای که در زمان پرزیدنت هری ترومن به تصویب رسید و پایه و اساس نظامی کردن رویارویی با اتحاد جماهیر شوروی را بنا نهاد. بولتون مدعی شد که در جنگ سرد جدید، آمریکا و متحدانش در مقابل یک چین و روسیه قرار خواهند گرفت. “محور” و «همراهی با دولت‌های سرکش مانند ایران و کره شمالی».


بایدن دیدگاه های خود را در مورد چشم انداز جنگ سرد با چین بیان می کند

او چندین نکته کلیدی را برای استراتژی پیشنهادی خود نام برد، از جمله افزایش فوری هزینه های نظامی تا سطوح دوره ریگان، که به گفته او باید برای آینده قابل پیش بینی حفظ شود. بولتون همچنین استدلال کرد که کشورهای غربی باید هزینه های اجتماعی را کاهش دهند، زیرا نه دولت رفاه چاق و نه طرح‌های گسترده بازتوزیع درآمد از ما در برابر دشمنان خارجی محافظت نمی‌کنند.»

علاوه بر این، او تاکید کرد که ایالات متحده باید ذخایر هسته ای خود را ارتقا دهد، که به این معنی است “نیاز اجتناب ناپذیر برای از سرگیری برخی آزمایشات زیرزمینی.”

طرح بولتون نیز از این موضوع حمایت می کرد “بهبود و گسترش” اتحادهای نظامی آمریکا، احتمالاً با تبدیل ناتو به یک سازمان جهانی. این کمک خواهد کرد مستثنی کردن مسکو از نفوذ منطقه ای به همراه پکن، این مقام سابق مدعی شد.

جزیره خودگردان چینی تایوان باید دریافت کند “کمک نظامی بسیار بیشتر” از کشورهای غربی که باید تایپه را در ساختارهای دفاع جمعی جاسازی کنید، بولتون نیز پیشنهاد داد. این توصیه علی‌رغم اینکه دولت چین جدایی‌طلبی تایوانی را به‌عنوان یک «خط قرمز» اصلی معرفی می‌کند که در صورت عبور از آن ممکن است موجب اقدام نظامی شود، ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:
جان بولتون، مسکو ناتو را از دخالت در اوکراین منصرف کرد

در نهایت، بولتون از واشنگتن خواست تا برای آنچه اتفاق می افتد آماده شود پس از پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه. وی مدعی شد که چنین نتیجه ای می تواند منجر به تجزیه روسیه شود و هشدار داد که چین پس از آن برخی از سرزمین های خود را تصرف خواهد کرد و به آن کمک خواهد کرد. “دسترسی مستقیم به قطب شمال، از جمله تنگه برینگ، رو به آلاسکا.”

مسکو مدعی شده است که درگیری در اوکراین بخشی از جنگ نیابتی آمریکا علیه روسیه است و هدف واشنگتن تجزیه کشور است. رهبری روسیه استدلال کرده است که این تهدید هیچ گزینه دیگری جز موفقیت در اوکراین برای آن باقی نمی گذارد.