سیمنتینگ تایز، امارات 80 هواپیمای جنگی رافال ساخت فرانسه می خرد

سیمنتینگ تایز، امارات 80 هواپیمای جنگی رافال ساخت فرانسه می خرد

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز جمعه سفر دو روزه خود را به خلیج فارس آغاز کرد.

دبی:

امارات متحده عربی روز جمعه 80 فروند هواپیمای جنگنده رافال سفارش داد که بزرگترین سفارش برای این هواپیمای جنگی است، یک قرارداد تسلیحاتی چند میلیارد دلاری که باعث تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با فرانسه می شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز جمعه سفر دو روزه خود به خلیج فارس را آغاز کرد و از قطر و عربستان سعودی نیز دیدن خواهد کرد. سفر او در زمانی انجام می شود که کشورهای عربی خلیج فارس نسبت به تمرکز ایالات متحده بر منطقه ابراز تردید کرده اند، حتی در حالی که آنها به دنبال تسلیحات بیشتر از متحد کلیدی امنیتی خود هستند.

رهبر فرانسه روابط خوبی با ولیعهد ابوظبی، شیخ محمد بن زاید آل نهیان (MBZ) با جریان سرمایه گذاری بین هر دو کشور ایجاد کرده است. پاریس یک پایگاه نظامی دائمی در پایتخت امارات دارد.

ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای پس از مراسم امضای قرارداد بین MBZ و MBZ اعلام کرد: علاوه بر حضور سه پایگاه نظامی فرانسه در خاک امارات متحده عربی، این اعتماد متقابل به خرید 80 هواپیمای رافال، 12 هلیکوپتر کاراکال و عناصر مرتبط تبدیل می شود. مکرون در حاشیه اکسپو 2020 دبی.

سهام داسو پس از اعلام این خبر 6 درصد افزایش یافت.

این معامله که می تواند حداقل 15 میلیارد دلار ارزش داشته باشد، بزرگترین خرید عمده رافال ساخت داسو به غیر از ارتش فرانسه است و پس از معاملاتی در یونان، مصر و کرواسی در سال جاری انجام شد.

مذاکرات آماده به کار برای جت های جنگنده رافال بیش از یک دهه ادامه داشت که ابوظبی علناً پیشنهاد فرانسه برای تامین 60 جت رافال در سال 2011 را “غیررقابتی و غیرقابل اجرا” رد کرد. ابوظبی قبلاً هواپیماهای جنگی میراژ دارد.

منابع دفاعی گفتند که رافال جایگزین ناوگان میراژ 2000 خواهد شد و بعید است که جانشین اف-35 آمریکایی شود زیرا امارات همچنان امنیت خود را با دو تامین کننده بزرگ فرانسه و ایالات متحده حفظ می کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)