سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در مبارزه با بیماری همه گیر، در برابر آپارتاید بهداشتی محکم بایستید

سیریل رامافوزا گفت: “به عنوان آفریقای جنوبی، ما قاطعانه در برابر هر نوع آپارتاید بهداشتی ایستاده ایم.”

ابیجان، ساحل عاج:

سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، روز پنج‌شنبه نسبت به خطر «آپارتاید سلامت» هشدار داد، زیرا او ممنوعیت‌های سفر به کشورش را پس از شناسایی نوع جدید Omicron کووید هدف قرار داد.

او در بازدید از ساحل عاج گفت که محدودیت‌هایی که بسیاری از کشورها برای کشورهای جنوب آفریقا نیز اعمال کرده‌اند، “تأسف‌آور، ناعادلانه و غیرعلمی” است.

رامافوسا پس از ملاقات با همتای عاج خود، آلسان اوتارا، گفت: «با توجه به اینکه دانشمندان آفریقایی خودمان بودند که برای اولین بار نوع Omicron را شناسایی کردند، این یک سیلی در برابر برتری و تخصص آفریقایی است.

این ممنوعیت‌ها به ویژه به صنایع مسافرتی و گردشگری که تجارت و معیشت را در آفریقای جنوبی و منطقه جنوب آفریقا حفظ می‌کنند، آسیب‌های بی‌شمار وارد می‌کند.»

وی افزود: ما به عنوان آفریقای جنوبی قاطعانه در برابر هر نوع آپارتاید بهداشتی در مبارزه با این بیماری همه گیر ایستاده ایم.

او خواستار «ضمانت جهانی» شد تا اطمینان حاصل شود که واکسن‌ها و درمان‌های کووید-19 «در مقیاس تولید می‌شوند و به‌طور آزادانه و عادلانه در دسترس همه مردم قرار می‌گیرند».

دانشمندان آفریقای جنوبی در 25 نوامبر اعلام کردند که یک شکل بسیار جهش یافته از ویروس کرونا را شناسایی کرده اند.

این نوع از آن زمان در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله در اروپا، هند و ایالات متحده گزارش شده است. سه کشور آفریقایی دیگر – بوتسوانا، غنا و نیجریه – موارد ابتلا را ثبت کرده اند.

رامافوسا با اشاره به محدودیت‌هایی که پس از این اعلامیه ایجاد شد، از اواتارا به خاطر نشان دادن “همبستگی” با انجام دیدار دولتی او تشکر کرد.

این اولین بازدید رئیس جمهور آفریقایی از ساحل عاج، بزرگترین تولیدکننده کاکائو در جهان، از زمان برقراری روابط دو کشور در سال 1992 است.

رامافوسا یک رهبر قدرتمند اتحادیه معدن در دوران آپارتاید بود، قبل از اینکه پس از پایان حکومت اقلیت سفیدپوستان به یک تاجر موفق تبدیل شود.

معاون سابق رئیس جمهور، پنجمین رئیس دولت آفریقای جنوبی از زمان ظهور دموکراسی در سال 1994 است.

او در سفری به کشورهای غرب آفریقا است که شامل گفتگوهایی در نیجریه، پرجمعیت ترین کشور این کشور است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)