سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی با افزایش موارد

ظهور Omicron اجتناب ناپذیر: رئیس جمهور آفریقای جنوبی با افزایش موارد

سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی از مردم خواست واکسینه شوند. (فایل)

ژوهانسبورگ:

رئیس جمهور سیریل رامافوسا گفت که موج چهارم کووید-19 آفریقای جنوبی پیش بینی می شد و ظهور نوع جدید Omicron اجتناب ناپذیر بود و افزایش عفونت ها را یک موضوع “نگرانی بزرگ” خواند.

رئیس‌جمهور گفت که تعداد مبتلایان روزانه در هفته گذشته پنج برابر شده است و نزدیک به یک چهارم تمام آزمایش‌های کووید-۱۹ اکنون مثبت شده‌اند. دو هفته پیش، تنها دو درصد از آزمایشات مثبت بود.

“در حالی که افزایش عفونت ها بسیار نگران کننده است، ما باید به یاد داشته باشیم که ما آن را پیش بینی کرده بودیم. مدل سازان بیماری در کشور ما به ما گفته اند که احتمالاً در این زمان موج چهارم را تجربه خواهیم کرد و اینکه انواع جدید ویروس تقریباً اجتناب ناپذیر است. رامافوسا در خبرنامه هفتگی خود در روز دوشنبه به ملت گفت.

در حالی که کشور وارد موج چهارم عفونت‌های کووید-19 می‌شود، نرخ عفونت‌هایی را تجربه می‌کنیم که از زمان شروع همه‌گیری ندیده‌ایم. نوع Omicron که نزدیک به دو هفته پیش توسط دانشمندان آفریقای جنوبی مورد توجه جهانی قرار گرفت، ظاهر شد. او گفت که در اکثر استان ها مسلط به عفونت های جدید است.

او گفت که دانشمندان در آفریقای جنوبی و در سراسر جهان هنوز سخت در حال کار هستند تا به سؤالات مهم در مورد نوع جدید Omicron پاسخ دهند، مانند قابلیت انتقال، پیشرفت آن، اینکه آیا باعث بیماری شدیدتر می شود و واکسن ها تا چه حد بر علیه آن مؤثر هستند.

رامافوسا از مردم خواست واکسینه شده و اقداماتی را برای اطمینان از ایمنی جمعی بدون انتظار برای مقررات سختگیرانه‌تر قرنطینه انجام دهند.

با ورود به موج چهارم و آماده شدن کشور برای فصل تعطیلات، اولویت فوری این است که افراد بیشتری واکسینه شوند. شواهد علمی نشان می دهد که واکسیناسیون مؤثرترین وسیله برای جلوگیری از شیوع عفونت های جدید است و واکسن ها باعث کاهش بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ می شود.

هر روز که می گذرد و با افزایش عفونت ها، دلایل واکسیناسیون قانع کننده تر می شود و نیاز فوری تر می شود. واکسن ها بی خطر هستند و مانند سایر واکسن های معمولی که ما در کودکی دریافت کرده ایم و در برابر بیماری هایی مانند سرخک، آنها را ارائه می دهند. قوی‌ترین شکل حفاظتی موجود.»

رامافوزا گفت که واکسیناسیون برای بهبود اقتصادی کشور نیز ضروری است، زیرا با واکسینه شدن افراد بیشتر، زمینه های بیشتری از فعالیت اقتصادی باز خواهد شد.

ما می‌توانیم کار خود را انجام دهیم و تحت محدودیت‌های کم‌تر معاشرت کنیم و زندگی‌مان می‌تواند به درجاتی از حالت عادی بازگردد. رامافوزا گفت: فرزندان، والدین، اقوام، همکاران و کسانی که حتی نمی‌شناسیم.

آفریقای جنوبی در حال حاضر در پایین ترین سطح یک از استراتژی های قرنطینه پنج سطحی خود قرار دارد، اما گمانه زنی ها مبنی بر اینکه ممکن است این هفته با افزایش تصاعدی عفونت ها افزایش یابد، وجود دارد.

رامافوزا تأیید کرد که جلسه شورای فرماندهی ملی کرونا “به زودی” برای بررسی وضعیت همه‌گیری تشکیل خواهد شد.

او گفت: «این ما را قادر می‌سازد تا اقدامات بیشتری را برای حفظ امنیت و سلامت مردم انجام دهیم.

رامافوزا با ابراز همدردی با افرادی که از لغو رویدادهای عمومی بزرگ در لحظه آخر ناامید شده اند، گفت که شواهد نشان داده است که تجمعات عمومی بزرگ، به ویژه آنهایی که در داخل خانه برگزار می شوند، بیشترین خطر انتقال را دارند.

رئیس جمهور گفت: ما نباید قبل از کاهش حجم تجمعات منتظر مقررات جدید باشیم، زیرا تحقیقات نشان داده است که این وسیله موثری برای کاهش شیوع ویروس است. رامافوزا گفت که بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران بیشتر آماده شده‌اند، حتی اگر تاثیر نوع Omicron بر این امر هنوز مشخص نشده باشد.

او گفت: “در روزها و هفته های آینده، ما بیشتر در مورد نوع Omicron خواهیم دانست. در عین حال، ما به دقت مراقب میزان عفونت و بستری شدن در بیمارستان هستیم.”

عصر دوشنبه، موسسه ملی بیماری های واگیر گزارش داد که 86728 مورد فعال کووید-19 در سراسر آفریقای جنوبی وجود دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)