سیاره جدید مرموز احتمالاً در منظومه شمسی مشاهده شده است – اخبار RT World

یک ستاره شناس برجسته بریتانیایی پس از کاوش در آرشیو تلسکوپ 250000 منبع نقطه ای، پیشنهاد کرد که شیئی که در ناحیه بیرونی منظومه شمسی ما در کمین است، ممکن است سیاره 9 گریزان باشد.

مایکل روون رابینسون، استاد اخترفیزیک کالج امپریال لندن، شواهد احتمالی از سیاره ای مرموز تا 10 برابر بزرگتر از زمین، با مداری دور به دور خورشید را افشا کرده است. این دانشمند بریتانیایی با هدف اثبات – یا رد – وجود سیاره بزرگ دیگری فراتر از نپتون، تصمیم گرفت تجزیه و تحلیل جدیدی از داده های جمع آوری شده توسط ماهواره نجومی فروسرخ (IRAS) در سال 1983 انجام دهد.

ادامه مطلب


ماموریت لوسی ناسا برای مطالعه سیارک‌های تروجان و تکامل سیاره‌ها به بیرون منظومه شمسی منفجر شد (ویدئو)

این ستاره شناس از طریق حدود 250000 منبع نقطه ای شناسایی شده توسط تلسکوپ، که یک بررسی مادون قرمز دور از 96 درصد از آسمان را انجام داد، بررسی کرده است. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، با در نظر گرفتن اندازه و فاصله سیاره فرضی، “در همان حد از نظرسنجیاو یک شی متحرک را که ماهواره در سه نوبت آن را انتخاب کرد، مشخص کرد.

بر اساس داده های IRAS، نامزد سیاره 9 تا پنج برابر جرم زمین خواهد بود. فاصله مداری آن حدود 225 برابر دورتر از سیاره ما خواهد بود که برابر با 33.7 میلیارد کیلومتر (20.9 میلیارد مایل) از خورشید است.

بیشتر بخوانید: ستاره شناسان سیاره فراخورشیدی با مدار غیرعادی پیدا کردند

اگر جسم معمایی واقعاً در چنین فاصله ای به دور خورشید می چرخد، بسیار سرد خواهد بود و نور خورشید زیادی توسط آن منعکس نمی شود و پیدا کردن آن را حتی بیشتر گریزان و سخت تر می کند. اخترشناس نتیجه گرفت در حالی که آخرین مطالعه یک تشخیص واضح نیست، اما می تواند به عنوان راهنمایی برای اینکه دقیقاً کجا سیاره جدید را جستجو کنیم، ارزشمند باشد.

با توجه به علاقه زیاد فرضیه سیاره 9، بررسی اینکه آیا جسمی با پارامترهای پیشنهادی و در منطقه آسمان پیشنهادی، با ابداع سیاره‌ای ناسازگار است یا خیر ارزشمند است.او در مقاله پیش از چاپ نوشت که برای انتشار در ماهنامه انجمن سلطنتی نجوم پذیرفته شد.

بحث در مورد وجود احتمالی یک سیاره کشف نشده در منظومه شمسی برای چندین دهه ادامه دارد. با وجود هیچ شواهد مشخصی، گمانه‌زنی‌هایی در مورد حضور آن وجود داشته است، که عمدتاً بر اساس خوشه‌بندی گرانشی اجرام در محدوده بیرونی سیستم است. چندین سال پیش، پیشنهادی مطرح شد که گروهی از اجرام یخی که فراتر از مدار نپتون در کمربند کویپر قرار دارند، احتمالاً تحت تأثیر گرانشی یک جسم مرموز بزرگتر، احتمالاً سیاره 9 هستند. این ادعا مبتنی بر رصد نیست. اما در مورد مدلینگ

در حال حاضر هشتمین و دورترین سیاره شناخته شده از خورشید، نپتون است. در قرن گذشته، پلوتون، که در سال 1930 کشف شد، به عنوان سیاره نهم در نظر گرفته می شد، اما رای بحث برانگیز اتحادیه بین المللی نجوم (IAU) در سال 2006، آن را به طور رسمی از “سیاره های” منظومه شمسی حذف کرد و آن را به عنوان یک سیاره کوتوله طبقه بندی کرد. .

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!