سویه Omicron به آمریکای شمالی رسید – RT World News

دو مورد از سویه Omicron در کانادا تایید شده است، در حالی که پرزیدنت بایدن پاسخ ایالات متحده به نوع کووید-19 را که به شدت جهش یافته است، ارزیابی می کند، حتی با وجود اینکه مشخص نیست که آیا خطرناک تر از انواع دیگر است یا خیر.

“امروز، استان انتاریو دو مورد از نوع Omicron COVID-19 را در اتاوا تایید کرده است که هر دو در افرادی که اخیراً از نیجریه سفر کرده اند گزارش شده است.” دولت استان انتاریو روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد.


فائوچی طرحی برای آماده سازی آمریکایی ها برای Omicron فاش می کند

کانادا قبلاً پروازها را ممنوع کرده و مرزهای خود را به روی مسافران خارجی که در دو هفته گذشته از هفت کشور آفریقای جنوبی بازدید کرده بودند، بسته بود، اما مقامات بهداشت انتاریو، کریستین الیوت و کیران مور خواستار رویکردی سخت‌گیرانه برای مهار این بیماری شدند.

ما همچنان از دولت فدرال می‌خواهیم تا اقدامات لازم را برای اجباری کردن آزمایش در نقطه ورود برای همه مسافران صرف نظر از اینکه کجا می‌آیند، انجام دهد.» آنها گفتند.

موارد انتاریو اولین عفونت Omicron گزارش شده در آمریکای شمالی است، حتی اگر دکتر آنتونی فائوچی، مشاور کاخ سفید به ویروس کرونا گفت که او “تعجب نخواهم کرد” اگر نوع جدید در حال حاضر در ایالات متحده است.

ایالات متحده از ممنوعیت پروازها از آفریقا جلوگیری کرد، اما ورود خارجی هایی را که در 14 روز گذشته به آنجا رفته بودند، ممنوع کرد. پرزیدنت بایدن روز یکشنبه شخصاً با فائوچی ملاقات کرد تا به روز رسانی در مورد واکنش ضد همه گیر دولت خود را که انتظار می رود روز دوشنبه اعلام شود، تهیه کند.


سازمان جهانی بهداشت می‌گوید با وجود انواع کووید، مرزها را باز نگه دارید

در میان ترس از اینکه نوع جدید ممکن است در برابر ضربه های موجود مقاوم باشد، فائوچی در مصاحبه های متعدد اصرار داشت که واکسیناسیون و دریافت تقویت کننده ها بهترین دفاع موجود است.

در این میان، مقامات مکزیکی محدودیت سفر و بسته شدن مرزها را اعلام کردند اقدامات نه چندان مفید، گفت که چنین اقداماتی «بر اقتصاد و رفاه مردم تأثیر بگذارد» بیشتر از اینکه به مهار گسترش ویروس کمک کنند. سازمان بهداشت جهانی همچنین به کشورها نسبت به بسته شدن مرزها هشدار داد “بی مورد تهاجمی یا مزاحم” محدودیت هایی برای جلوگیری از الف “بار سنگینی بر زندگی و معیشت”.