سویه کووید “سوپر جهش یافته” در آسیا، خاورمیانه یافت شد – RT World News

نوع جدید کووید مورد نگرانی که برای اولین بار در بوتسوانا مشاهده شد، اکنون در اسرائیل و هنگ کنگ شناسایی شده است و کارشناسان نگرانند که جهش های آن به سرعت گسترش یابد و از مصونیت کووید-19 موجود دور بماند.

نوع B.1.1.529، که هنوز نامی از الفبای یونانی مانند گونه های قبلی داده نشده است، از زمانی که برای اولین بار در بوتسوانا در اوایل نوامبر شناسایی شد، به سرعت در سراسر جنوب آفریقا گسترش یافته است. این سویه، که به داشتن جهش‌های متعدد نگران‌کننده شناخته شده است، در حال حاضر 90 درصد موارد کووید-19 را در استان گوتنگ آفریقای جنوبی – ایالت مرتفع شهرهای بزرگ پرتوریا و ژوهانسبورگ – تشکیل می‌دهد.

ادامه مطلب


سویه جدید کووید

گسترش این نوع در سراسر آفریقای جنوبی تعدادی از کشورها از جمله بریتانیا و اسرائیل و همچنین کشورهای بلوک اروپایی را بر آن داشته است که پروازهای کشورهای آسیب دیده را ممنوع اعلام کنند. بریتانیا پروازهای آفریقای جنوبی، نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی را ممنوع کرده است.

روز جمعه، وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که نوع بسیار جهش یافته در این کشور شناسایی شده است. عفونت در یک اسرائیلی که از مالاوی بازگشته بود شناسایی شد. این وزارتخانه گفت که دو نفر دیگر را که مشکوک به ابتلا هستند تحت نظر دارد.

در همین حال، دو مورد در مرکز مالی آسیایی هنگ کنگ تایید شده است. نتایج توالی‌یابی ژنوم یک بیمار کووید-19 که از آفریقای جنوبی وارد این شهر شده بود، روز پنجشنبه تأیید کرد که این عفونت نوع جدید از جنوب آفریقا است.

بیمار همچنین متهم به پوشیدن لباس “خود خواهماسک صورت به سبک دریچه ای که باعث می شد هفته گذشته عفونت به مهمان دیگری در هتل قرنطینه منتقل شود. هر دو نفر به طور کامل واکسینه شده بودند.

سازمان بهداشت جهانی اعتراف کرده است که اطلاعات کمی در مورد این گونه وجود دارد و کمتر از 100 توالی ژنومی کامل برای بررسی در دسترس است. کارشناسان متذکر شده اند “تعداد زیادی جهش،” ایجاد ترس در مورد تأثیر آن بر تشخیص، درمان و واکسیناسیون.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!