سویه کووید “بدتر از دلتا” در 3 کشور یافت شد – RT World News

دانشمندان در حال به صدا درآمدن زنگ خطر هستند، زیرا چه چیزی می‌تواند پیشرفته‌ترین سویه کروناویروس باشد که در بیماران در نقاط مختلف جهان کشف شده است. مقاومت آن در برابر واکسن ها بر نگرانی ها می افزاید.

آخرین نوع شناخته شده کووید-19 تغییرات قابل توجهی در سنبله های خود دارد که می تواند آن را در برابر واکسیناسیون شکست ناپذیر کند. این می تواند پیشرفته ترین سویه کروناویروس باشد، زیرا ظاهراً 32 جهش در آن شناسایی شده است. سویه دلتا غالب و بسیار قابل انتقال در حال حاضر، که در افزایش موارد ابتلا به این بیماری در سال جاری در سطح جهانی نقش داشته است، حداقل دارای 11 جهش سنبله است.

ادامه مطلب


پیش‌بینی‌های واضح جدید برای مرگ و میر ناشی از کووید در زمستان در اروپا فاش شد

در ابتدا در سه بیمار در بوتسوانا مشاهده شد – و بنابراین به عنوان نوع بوتسوانا شناخته شد – از زمان اولین عفونت در 11 نوامبر در سه کشور یافت شده است. شش مورد در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و یک مورد دیگر بعداً در هنگ کنگ ثبت شد. به گزارش رسانه های انگلیسی.

بیمار هنگ کنگی اخیراً از آفریقای جنوبی به چین سفر کرده است – دانشمندان را در حالت آماده باش بالا قرار داده است، زیرا نوع جدید ممکن است از طریق سفرهای بین المللی در همه جا پخش شده باشد. همچنین گفته می شود که بیمار دوبار واکسینه شده است.

بیشتر بخوانید: مرگ تند: تا کی کووید یک تهدید باقی خواهد ماند؟

تام پیکاک، ویروس شناس در بخش بیماری های عفونی کالج امپریال لندن، اخبار مربوط به سویه جهش یافته، معروف به B.1.1.529 را که می تواند در نهایت “Nu” نامیده شود، به اشتراک گذاشته است. توصیف نمایه سنبله نوع بوتسوانا به عنوان “دلهره آوراو در توییتی نوشت که ممکن استاز نظر آنتی ژنی از تقریباً هر چیز دیگری بدتر است

هشدار به اینکه نوع جدید دارای یک “طول شاخه بسیار بلند و مشخصات جهش سنبله واقعا افتضاحویروس شناس گفتخیلی خیلی باید نظارت بشه” از طرف دیگر، به گفته محققان، تعداد بالای جهش‌ها می‌تواند به معنای ناپایدار بودن نوع آن باشد که ممکن است از گسترش آن جلوگیری کند.

کووید-19 تاکنون بیش از پنج میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است که بیش از 259.5 میلیون نفر مبتلا شده اند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!