سویه کووید با جهش شدید باعث واکنش اضطراری می شود – RT World News

یک سویه جدید کروناویروس با تعداد قابل توجهی جهش، سازمان بهداشت جهانی (WHO) را بر آن داشته تا یک جلسه اضطراری ویژه تشکیل دهد تا در مورد چگونگی رسیدگی به نوع تکامل یافته بحث کند.

دکتر ماریا ون کرخوف، رئیس فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد کووید-19، نشست آتی را در روز پنجشنبه طی یک جلسه پرسش و پاسخ پخش زنده اعلام کرد و گفت کارشناسان روز جمعه گرد هم می‌آیند تا در مورد سویه جدید با نام B.1.1.529 صحبت کنند. که اکنون در آفریقای جنوبی، بوتسوانا و هنگ کنگ شناسایی شده است.

“گروه مشاوره فنی ما در مورد تکامل ویروس در حال گفتگو با همکاران ما در آفریقای جنوبی است.” Van Kerkhove در مورد نوع جدید گفت و افزود “ما همچنین فردا دوباره ملاقات خواهیم کرد.”

ما یک جلسه ویژه برای بحث در این مورد تشکیل می دهیم، نه برای ایجاد زنگ خطر، اما فقط به این دلیل که سیستم را در جای خود داریم، می توانیم این دانشمندان را گرد هم بیاوریم و درباره “معنی آن چیست؟”

ادامه مطلب


سویه کووید

این مقام سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه کمتر از 100 توالی ژنومی کامل برای بررسی در دسترس است، در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد سویه تازه در حال ظهور در دست نیست. با این حال، آنچه شناخته شده است این است که این نوع قبلاً مشاهده شده است “تعداد زیادی جهش،” ایجاد سؤالات و نگرانی‌هایی در مورد تأثیر آن بر تشخیص، درمان و واکسیناسیون. همانطور که محققان به بررسی این سویه ادامه می‌دهند، ون کرخوف گفت که ممکن است چندین هفته طول بکشد تا بینشی در مورد نحوه ایمن‌سازی در برابر B.1.1.529 به دست آید.

سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، به این موضوع اشاره کرد “تعدادی جهش نگران کننده در پروتئین سنبله” از نوع آفریقای جنوبی، اشاره به مکانیسم بیولوژیکی که به ویروس کرونا اجازه می دهد تا به سلول های میزبان نفوذ کند و باعث عفونت شود.

استاد میکروبیولوژی بالینی در دانشگاه کمبریج، راوی گوپتا – که قبلاً در مورد احتمال “سوپر جهش یافته” انواع کووید – همچنین گفت که کار آزمایشگاهی او دو جهش خاص را در سویه جدید شناسایی کرده است که می تواند باعث افزایش عفونت و کاهش تشخیص آنتی بادی شود.

دولت بریتانیا در واکنش به اظهارات سازمان جهانی بهداشت در مورد سویه جدید کووید، پروازهای خود را به شش کشور آفریقایی به حالت تعلیق درآورد و ساجد جاوید، وزیر بهداشت و مراقبت های اجتماعی، این اقدام را اقدامی پیشگیرانه خواند. اسرائیل نیز اعلام کرد که ورود مسافران آفریقای جنوبی و سایر کشورهای این قاره را ممنوع خواهد کرد.

تولیو دی اولیویرا، مدیر مرکز پاسخگویی به بیماری همه گیر و نوآوری در آفریقای جنوبی، به فایننشال تایمز گفت که تا 90 درصد از عفونت های جدید در منطقه گاتنگ این کشور – که ژوهانسبورگ، یک شهر بزرگ را در بر می گیرد – شامل نوع جدید است. او گفت که اخیراً نگرانی های خود را قبل از نشست اضطراری سازمان جهانی بهداشت ابراز کرده است سوال کلیدی که باید به آن پاسخ داد این است که دقیقاً چه تأثیری بر واکسن‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: به گفته یک مقام سازمان جهانی بهداشت، زمان آن است که در اروپا اجباری را در نظر بگیریم

با این حال، علیرغم نگرانی‌ها، ون کرخوف در جلسه پرسش و پاسخ روز پنج‌شنبه ابراز خوش‌بینی کرد و گفت که این واقعیت که نوع آن شناسایی شده، خود نشانه خوبی است. “به این معنی است که ما یک سیستم در محل داریم” برای شناسایی سریع و مقابله با سویه های جدید و بالقوه خطرناک.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!