سومین دوز مدرنا آنتی بادی ها را در برابر Omicron تقویت می کند

سومین دوز مدرنا آنتی بادی ها را در برابر Omicron تقویت می کند

داده های مدرنا بر اساس آزمایش های آزمایشگاهی با استفاده از سرم خون 20 گیرنده تقویت کننده است.

دوز سوم واکسن کووید-19 شرکت Moderna باعث افزایش سطح آنتی بادی علیه نوع omicron شد، نتایجی که این شرکت در حین کار بر روی یک واکسن متناسب با سویه جدید، اطمینان بخش توصیف کرد.

این شرکت روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که دوز تقویت کننده 50 میکروگرم – مقدار مجاز، که نیمی از دوز مورد استفاده برای ایمن سازی اولیه است – شاهد افزایش 37 برابری در آنتی بادی های خنثی کننده بود. این شرکت همچنین دوز 100 میکروگرم را آزمایش کرد که سطح آنتی بادی را 83 برابر در مقایسه با دوره اولیه دو دوز افزایش داد.

نتایج به شواهد فزاینده‌ای می‌افزاید که نشان می‌دهد برای خنثی‌سازی سریع گسترش سریع Omicron به سه شات نیاز است. شرکت Pfizer و BioNTech SE اوایل این ماه گفتند که تزریق سوم واکسن آنها محافظت را به سطحی مشابه با رژیم اولیه دو دوز در برابر ویروس اصلی بازگرداند.

استفان بانسل، مدیر اجرایی مدرنا در بیانیه‌ای گفت: داده‌ها «امیدبخش» هستند. “برای پاسخ به این نوع بسیار قابل انتقال، مدرنا در صورت لزوم در آینده، به سرعت یک کاندید تقویت کننده خاص omicron را به آزمایشات بالینی ارتقا خواهد داد.”

این سهام در معاملات پیش از بازار نیویورک 6.5 درصد افزایش یافت.

سام فاضلی، تحلیلگر بلومبرگ می گوید: «افزایش برابری واقعی تنها زمانی ارزشمند است که با سایر واکسن ها مقایسه شود». این سطوح باید محافظت در برابر عفونت را افزایش دهند، اما سوال اصلی این است که چقدر طول می کشد.

به گفته این شرکت، داده‌های Moderna بر اساس آزمایش‌های آزمایشگاهی با استفاده از سرم خون 20 دریافت‌کننده تقویت‌کننده با هر دوز، با سطح آنتی‌بادی در روز 29 پس از تقویت اندازه‌گیری شده است. مدرنا گفت که قصد دارد نتایج را برای انتشار آنلاین ارسال کند.

مدرنا در حال آزمایش کاندیداهای تقویت کننده مختلف در برابر طیف وسیعی از انواع در آزمایشات مرحله میانی و پایانی است. بیوتکنولوژی اعلام کرد که قصد دارد آزمایش واکسن اختصاصی اومیکرون خود را در اوایل سال آینده روی انسان آغاز کند. همچنین ایمنی و تحمل دوز تقویت کننده بالاتر 100 میکروگرم را آزمایش کرده است.

سطح دوز بالاتر به طور کلی به خوبی تحمل می شد، با عوارض جانبی با فرکانس مشابه با مواردی که پس از دوره اولیه دو دوز تجربه می شد. این شرکت گفت که عوارض جانبی ناشی از دوز سوم 100 میکروگرم نسبت به تقویت کننده 50 میکروگرمی کمی بیشتر بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)