سوئد سفارت خود را در پاکستان به دلیل نگرانی های امنیتی برای مدت نامعلومی تعطیل کرد

سوئد سفارت خود را در پاکستان به دلیل نگرانی های امنیتی برای مدت نامعلومی تعطیل کرد

سوئد به دلایل «امنیتی» سفارت خود را در پاکستان «به طور نامحدود» تعطیل کرد. (نمایندگی)

اسلام آباد:

سوئد به دلیل «وضعیت امنیتی» حاکم در پایتخت این کشور بحران زده، سفارت خود در پاکستان را “به مدت نامعلوم” می بندد.

سفارت در مورد ماهیت تهدید توضیح بیشتری نداد، اما وضعیت سیاسی پاکستان در بحبوحه تنش فزاینده بین دولت و دادگاه عالی بدتر می شود.

دادگاه عالی پاکستان در حال رسیدگی به دادخواستی برای ابطال لایحه ای بود که هدف آن محدود کردن اختیارات رئیس قاضی برای تشکیل هیئت های انتخابی او برای پرونده های مختلف بود.

در اطلاعیه ای در وب سایت سفارت آمده است: “به دلیل وضعیت امنیتی فعلی در اسلام آباد، سفارت سوئد برای بازدیدکنندگان بسته است. بخش مهاجرت در حال حاضر قادر به رسیدگی به درخواست ها نیست.”

در این بیانیه آمده است: “همچنین، ما نمی‌توانیم هیچ مدرکی را به کنسولگری‌های خود، Gerry یا به آدرس منزل شما ارسال کنیم. ما می‌دانیم که این باعث ناراحتی خواهد شد. با این حال، ایمنی متقاضیان و کارکنان ما در بالاترین اولویت قرار دارد.”

در این اطلاعیه همچنین آمده است که در حال حاضر نمی توان به هرگونه سوال در مورد بازگشایی این ماموریت پاسخ داد.

بسیاری معتقدند این تصمیم به حادثه اخیر سوزاندن قرآن در سوئد مرتبط است.

یک افراطی راست افراطی دانمارکی-سوئدی در 21 ژانویه در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم یک نسخه از قرآن را زیر حمایت پلیس سوئد سوزاند که با محکومیت مسلمانان سراسر جهان مواجه شد.

رهبران سیاسی پاکستان از جمله نخست وزیر شهباز شریف و نخست وزیر برکنار شده عمران خان این حادثه را محکوم کرده بودند.

“هیچ کلمه ای برای محکوم کردن عمل شنیع هتک حرمت به قرآن کریم توسط یک افراط گر راست در سوئد کافی نیست. لباس آزادی بیان نمی تواند برای آسیب رساندن به احساسات مذهبی 1.5 میلیارد مسلمان در سراسر جهان استفاده شود. شریف در توییتی نوشت: غیرقابل قبول است.

چین چند روز پس از توصیه به شهروندان چینی در این کشور برای محتاط بودن به دلیل وخامت اوضاع امنیتی، در ماه فوریه بخش کنسولی سفارت خود در پاکستان را به دلیل “مشکلات فنی” به طور موقت تعطیل کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)