سوئد در ماه آینده مجوز Covid را منتشر می کند – RT World News

دولت سوئد اعلام کرده است که قصد دارد از ماه آینده مجوزهای اجباری کووید-19 را در بحبوحه افزایش نرخ عفونت در اروپا معرفی کند. برای حضور در هر رویداد داخلی با 100 شرکت کننده یا بیشتر، مجوز لازم است.

معرفی آتی مجوزهای اجباری واکسن کرونا توسط لنا هالنگرن وزیر بهداشت روز چهارشنبه اعلام شد.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش مداوم موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر اروپا – که هنوز به خود کشور ضربه نزده است – بر لزوم آمادگی برای موج جدید عفونت ها که پیش بینی می شود در اواسط دسامبر به سوئد برسد، تاکید کرد.

گسترش در اروپا در حال افزایش است. ما هنوز آن را در سوئد ندیده ایم، اما منزوی نیستیم. هالنگرن در یک کنفرانس خبری گفت. ما باید بتوانیم از گواهی واکسیناسیون استفاده کنیم.»

ادامه مطلب


رسانه های آلمانی شرایط زندان برای گواهی های جعلی کووید را فاش کردند

از اول دسامبر، مدارک تایید کننده وضعیت واکسیناسیون یک فرد برای ورود به هر رویداد داخلی با حضور 100 نفر یا بیشتر الزامی خواهد بود. سوئد در حال حاضر دارای نرخ بالای واکسیناسیون است، به طوری که 85 درصد از شهروندان بالای 16 سال آن حداقل یک دوز از واکسن کووید-19 را دریافت کرده اند. داده های بهداشت عمومی نشان می دهد که بیش از 81 درصد دو واکسن یا بیشتر دریافت کرده اند.

در اوایل روز، مقامات بهداشتی این کشور از تصمیم بسیار بحث برانگیز مبنی بر توقف آزمایش افراد کاملاً واکسینه شده که علائم کووید را نشان می دادند، عقب نشینی کردند. این توصیه در ماه اکتبر ارائه شد و منجر به کاهش 35 درصدی آزمایش‌های کووید-19 شد.

«آژانس بهداشت عمومی تصمیم گرفته است که به همه افراد بالای 6 سال که علائم کووید-19 را دارند، توصیه کند که مناطق آزمایش کنند.» سازمان بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد.

سوئد در رویکرد خود برای مدیریت این بیماری همه گیر، گرایش دولت های اروپایی را کاهش داد و تصمیم گرفت که قرنطینه های گسترده اعمال نکند. با اتکا به اقدامات داوطلبانه و فاصله گذاری اجتماعی، این کشور چندین برابر بیشتر از همسایگان شمال اروپا نرخ مرگ و میر سرانه را نشان می دهد، اگرچه هنوز هم بهتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 1.18 میلیون مورد و کمی بیش از 15000 مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ثبت شده است. همه گیری

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید