سه دوز موثر در برابر Omicron: Pfizer/BioNTech

سه دوز

به گفته سازمان بهداشت جهانی، Omicron تاکنون در 57 کشور یافت شده است.

فرانکفورت آلمان:

این شرکت‌ها روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند واکسن کرونا که به‌طور مشترک توسط BioNTech و Pfizer ساخته شده است، پس از سه دوز، بر علیه نوع Omicron ویروس «هنوز مؤثر» است.

یک مطالعه آزمایشگاهی توسط سازندگان آن نشان داد که واکسن “اگر سه بار تزریق شده باشد همچنان در پیشگیری از کووید-19، همچنین در برابر Omicron موثر است”، اما هشدار داد که “نوع Omicron احتمالاً پس از دو دوز به اندازه کافی خنثی نشده است”.

طبق این مطالعه “دوز سوم سطح مشابهی از آنتی بادی های خنثی کننده Omicron را فراهم می کند که پس از دو دوز مشاهده می شود” برای انواع دیگر.

Pfizer و BioNTech همچنین گفتند که نسخه اختصاصی Omicron از واکسن ضد کرونا که در حال حاضر توسط BioNTech در حال توسعه است، تا ماه مارس در دسترس خواهد بود.

آلبرت بورلا، مدیر اجرایی فایزر در بیانیه‌ای گفت: «اگرچه دو دوز واکسن ممکن است همچنان در برابر بیماری‌های شدید ناشی از سویه Omicron محافظت کند، اما از این داده‌های اولیه واضح است که حفاظت با دوز سوم واکسن ما بهبود می‌یابد.»

مطالعه جدید پس از آن صورت می گیرد که ده ها کشور مجدداً محدودیت های مرزی را در واکنش به انتشار نوع جدید ویروس اعمال کردند و احتمال بازگشت محدودیت های اقتصادی را افزایش دادند.

شناسایی اولین موارد Omicron دو هفته پیش با افزایش تعداد عفونت در سراسر جهان همزمان شد و این نوع به نگرانی ها در مورد تجدید حیات جهانی کووید دامن زد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، Omicron تاکنون در 57 کشور یافت شده است. هنوز هیچ مرگ و میر با این گونه مرتبط نشده است.

دانشمندان سازمان بهداشت جهانی و دولت ایالات متحده این هفته به خبرگزاری فرانسه گفتند که به نظر می رسد نوع Omicron بدتر از سایر گونه های ویروس کرونا نیست، اما گفتند که تحقیقات بیشتری هنوز ضروری است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)