سنگاپور کمبود پرستار دارد، بیمارستان ها برای کارکنان مجرب هزینه یاب را ارائه می دهند

سنگاپور کمبود پرستار دارد، بیمارستان ها برای کارکنان مجرب هزینه یاب را ارائه می دهند

سنگاپور:

بیمارستان‌ها و کلینیک‌های سنگاپور به قدری نیازمند پرستار هستند که حداقل یکی از گروه‌های بیمارستانی خصوصی، مبلغ 12000 SGD “هزینه یاب” را برای کارکنان برای کمک به استخدام یک پرستار با تجربه ارائه می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه ای در روز پنجشنبه، حتی یک پرستار تازه فارغ التحصیل که به بیمارستان ملحق می شود، می تواند حداقل 3600 SGD برای این گروه درآمد بادآورده به همراه داشته باشد.

همه‌گیری کووید-19 کمبود پرستار را تشدید کرده است، زیرا نیاز به آنها افزایش می‌یابد حتی زمانی که تعداد بیشتری از آنها شغل خود را ترک می‌کنند.

یکی از مدیران بیمارستان خصوصی که به شرط ناشناس ماندن با استریتز تایمز صحبت کرد، گفت: “پرستاری در همه جا تقاضای زیادی دارد.”

به نقل از مدیر سایت، “پرستاران خارجی از سنگاپور به عنوان تخته پرش برای مشاغل بهتر در کشورهایی مانند کانادا استفاده می کنند، زیرا شانس کمی برای دریافت اقامت دائم در سنگاپور وجود دارد. آینده ای برای آنها در اینجا وجود ندارد.”

سال گذشته، برای اولین بار در بیش از دو دهه، سنگاپور کاهش تعداد پرستاران شاغل در اینجا را تجربه کرد. امسال وضعیت بدتر است.

جانیل پوتوچیاری، وزیر ارشد دولت در امور بهداشت در اوایل این ماه به پارلمان گفت: «حدود 1500 کارمند مراقبت های بهداشتی در نیمه اول سال 2021 استعفا داده اند، در حالی که سالانه حدود 2000 کارمند قبل از همه گیری بود.»

«کارکنان خارجی مراقبت های بهداشتی نیز به تعداد بیشتری استعفا داده اند، به خصوص زمانی که نمی توانند برای دیدن خانواده های خود به خانه سفر کنند.

پوتوچیاری گفت: «در نیمه اول سال 2021 نزدیک به 500 پزشک و پرستار خارجی استعفا داده‌اند، در حالی که در کل سال 2020 حدود 500 پزشک و پرستار خارجی استعفا داده‌اند».

برخی از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به دلیل استرس زیاد و ساعات طولانی ناشی از مقابله با بیماری همه‌گیر، زمانی که نیاز به نیروی انسانی بیشتر شده و با کاهش تعداد کارکنان تشدید می‌شود، ترک کرده‌اند.

یکی از پرستاران بخش دولتی اخیراً با تیتر پست خود «ناامید و مضطرب» نوشت: «وقتی تعداد بیماران بیشتر از منابع باشد، کارکنان کاغذ نازک می‌شوند». “و با گذشت روز بدتر می شود.”

برخی از پرستاران خارجی که دیگر نمی توانند برای ملاقات کوتاه با خانواده خود به خانه سفر کنند، آن را روز نامیده اند.

دکتر نوئل یئو، مدیر عامل IHH Healthcare سنگاپور گفت: “بسیاری از کارکنان خارجی ما به کشور دیگری مهاجرت کرده اند یا به شهرهای خود بازگشته اند. کارکنان محلی که ترک کرده اند می گویند که از ساعات طولانی کار خسته شده اند و نیاز به استراحت دارند.” که در اینجا چهار بیمارستان خصوصی دارد.

وی افزود که نرخ فرسودگی در سال جاری بسیار بالا بوده است.

در حال حاضر، ما 500 پرستار و 100 همکار مراقبت از بیمار (کارکنان کمکی برای افزایش نقش های پرستاری) کم توان داریم.”

از این رو، برای استخدام پرستاران بیشتر، به ارائه حق الزحمه یاب متوسل شده است. دانشیار یونگ کنگ کوانگ، پرستار ارشد گروه گروه ملی مراقبت های بهداشتی (NHG)، به The Straits Times گفت: “وضعیت در حال تحول COVID-19 یکی از مشکلات اصلی ما است. افزایش موارد به طور بالقوه تقاضا برای خدمات مراقبت های بهداشتی را افزایش می دهد. و نیروی انسانی، و کمبود نیروی انسانی با استعفای کارکنان به شدت احساس می شود.”

کسانی که هنوز در خدمت هستند در نهایت بار کاری اضافی را به دوش می کشند. برای مقابله، بیمارستان تان تاک سنگ (TTSH) می گوید باید چهار تخت بخش عمومی را ببندد تا نیروی انسانی مورد نیاز برای یک تخت بخش مراقبت های ویژه (ICU) را تامین کند.

پروفسور یونگ گفت که این خوشه با هلدینگ های وزارت بهداشت (MOHH) “برای گسترش و تنوع گزینه های استخدام ما” کار می کند، مانند نگاه کردن به منابع غیر سنتی برای پرستارانی که مایل به کار در اینجا هستند. اما محدودیت دیگری در سهمیه (استخدام) اتباع خارجی مجاز وجود دارد.

او گفت که معمولاً حدود شش ماه طول می کشد تا یک پرستار جدید تربیت شود. برای مناطق تخصصی مانند ICU، ممکن است حدود نه ماه یا بیشتر طول بکشد. پرستاران جدید در دوره اولیه نیاز به نظارت دقیق دارند، بنابراین این به برنامه کاری سرپرست آنها می خورد.

در همین حال، سنگاپور تا ظهر چهارشنبه (24 نوامبر) 2079 مورد جدید کووید-19 و 6 مورد مرگ ناشی از عوارض ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرد. این موارد شامل 40 مورد عفونت از خوابگاه های کارگران مهاجر و 9 نفر از افراد خارج از کشور به اینجا بود.

قربانیان بین 60 تا 83 سال سن داشتند. وزارت بهداشت (MOH) گفت که همه آنها، به جز یک مورد واکسینه نشده، دارای بیماری های زمینه ای مختلف بودند.

از روز چهارشنبه، سنگاپور 257510 مورد ابتلا به کووید-19 و 678 مورد مرگ را از آغاز همه‌گیری گزارش کرده است.

وزارت بهداشت گفت که در مجموع 1365 مورد در بیمارستان بستری شدند. از این میان، 203 بیمار در بخش‌های عمومی نیازمند دریافت مکمل اکسیژن، 34 بیمار ناپایدار و تحت نظارت دقیق در بخش مراقبت‌های ویژه و 59 بیمار وخیم و انتوبه بودند.

از روز سه شنبه، 94 درصد از جمعیت واجد شرایط، افراد 12 ساله و بالاتر، رژیم کامل خود را تکمیل کرده اند یا دو دوز واکسن کووید-19 دریافت کرده اند. کانال نیوز آسیا گزارش داد که حدود 24 درصد واکسن های تقویت کننده خود را دریافت کرده اند.