سنگاپور و مالزی مرزهای شلوغ زمینی را برای مسافران واکسینه شده بازگشایی می کنند

سنگاپور و مالزی مرزهای شلوغ زمینی را برای مسافران واکسینه شده بازگشایی می کنند

حدود 300000 مالزیایی قبل از شیوع بیماری همه گیر روزانه به سنگاپور رفت و آمد می کردند.

سنگاپور:

سنگاپور و مالزی روز دوشنبه یکی از شلوغ ترین مرزهای زمینی جهان را بازگشایی کردند و به مسافران واکسینه شده اجازه دادند پس از نزدیک به دو سال بسته شدن به دلیل همه گیری کووید-19، عبور کنند.

بسته شدن ناگهانی مرز در مارس 2020 باعث شد ده‌ها هزار نفر از هر دو طرف سرگردان شوند، از خانواده‌ها جدا شده و از شغل خود بیمناک باشند.

حدود 300000 مالزیایی روزانه قبل از همه‌گیری به شهر-ایالت ثروتمند سنگاپور رفت و آمد می‌کردند.

اسماعیل صبری یعقوب نخست وزیر مالزی نیز قرار است روز دوشنبه اولین سفر رسمی خود را به عنوان نخست وزیر به سنگاپور انجام دهد.

طبق دستورالعمل‌های منتشر شده توسط دولت سنگاپور، بر اساس ترتیبات جدید، حداکثر 1440 مسافر از هر طرف در صورت داشتن تابعیت، اقامت دائم یا ویزای طولانی مدت در کشور مقصد بدون قرنطینه می‌توانند سفر کنند.

مسافران باید قبل از حرکت آزمایش COVID-19 منفی داشته باشند، و مالزی همچنین مسافران را ملزم به گذراندن آزمایش COVID-19 در هنگام ورود می‌کند. سنگاپور روز یکشنبه به دلیل نگرانی‌ها در مورد نوع جدید کووید-19 Omicron، از این روش پیروی کرد.

خط هوایی واکسینه شده بین دو کشور نیز از روز دوشنبه آغاز شد.

سنگاپور 85 درصد از کل جمعیت خود را واکسینه کرده است، در حالی که مالزی حدود 80 درصد را واکسینه کرده است.

سنگاپور، با جمعیت 5.5 میلیون نفری سالخورده، به شدت به مالزیایی‌های ساکن در ایالت جنوبی جوهور، که از طریق زمینی به سنگاپور متصل است، متکی است تا کارکنان مشاغل مختلف از رستوران‌ها تا تولید نیمه‌هادی‌ها.

سنگاپور روز یکشنبه 747 مورد ابتلای محلی کووید-19 را گزارش کرد که کمترین آمار از اواسط سپتامبر است. مالزی روز یکشنبه 4239 مورد ابتلا را گزارش کرد که کمترین تعداد از اوایل نوامبر است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)