سنبله در کودکان بستری در بیمارستان آفریقای جنوبی

ترس Omicron: سنبله در کودکان بستری در بیمارستان در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی روز پنجشنبه 11535 مورد جدید را ثبت کرد که بیشتر آنها در مرکز زمین لرزه گوتنگ بودند.

ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی:

پزشکان در آفریقای جنوبی روز جمعه گفتند که پس از اینکه Omicron در کشور جابجا شد، تعداد بستری شدن کودکان در بیمارستان افزایش یافته است، اما تاکید کردند که هنوز زود است که بدانیم آیا آنها به ویژه مستعد هستند یا خیر.

در هفته ای که آفریقای جنوبی در مورد نوع جدید کووید به جهان هشدار داد، عفونت ها سریعتر از سه موج قبلی این کشور گسترش یافته است.

اولین دسته از موارد حول محور دانشجویان دانشگاه بود، و سپس به سرعت در میان جوانانی که به نظر می رسد آن را به افراد مسن تر سرایت کرده اند، گسترش یافت.

اما دانشمندان و مقامات بهداشتی گفتند که آنها شاهد افزایش پذیرش در بیمارستان در کودکان زیر پنج سال، همراه با نرخ مثبت بالاتر در بین کودکان 10-14 ساله بوده اند.

Wassila Jassat، از موسسه ملی بیماری های واگیر، با اشاره به بستری شدن در بیمارستان، گفت: “ما شاهد افزایش شدید در همه گروه های سنی، به ویژه در زیر پنج سال بوده ایم.”

او در یک کنفرانس خبری گفت: «میزان بروز در افراد زیر پنج سال در حال حاضر دومین و پس از بروز در افراد بالای 60 سال است.

دانشمندان چندین دلیل احتمالی را ذکر کردند. یکی این که کودکان زیر 12 سال هنوز واجد شرایط دریافت واکسن در آفریقای جنوبی نیستند. او گفت که پزشکان به طور حکایتی گزارش کرده اند که هم کودکان و هم والدینی که آزمایش آنها مثبت است واکسینه نشده اند.

میشل گروم، رئیس بهداشت عمومی NICD، گفت که ویروس سریعتر از هر زمان دیگری در همه‌گیری در گوتنگ، استانی که ژوهانسبورگ و پایتخت پرتوریا در آن قرار دارند، در حال گسترش است.

او گفت: «داده‌های اولیه نشان می‌دهد که Omicron قابل انتقال‌تر است و تا حدی فرار ایمنی دارد.

دانشمندان آفریقای جنوبی روز پنجشنبه گزارش دادند که احتمال عفونت مجدد با Omicron در مقایسه با سویه های دلتا یا بتا سه برابر بیشتر است.

گرچه معمولاً بیماران علائم خفیف‌تری را نشان می‌دهند، گروم هشدار داد که شروع بیماری جدی تنها در دو هفته آینده قابل انتظار است.

این کشور روز پنجشنبه 11535 مورد جدید را ثبت کرد که بیشتر آنها در مرکز زمین لرزه گوتنگ بودند.

این پنج برابر بیشتر از موارد گزارش شده تنها یک هفته پیش است، زمانی که دانشمندان آفریقای جنوبی به جهان در مورد نوع جدید هشدار دادند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)