سناتور کلیدی ایالات متحده به لایحه هزینه های اجتماعی جو بایدن ضربه زد

سناتور کلیدی ایالات متحده به لایحه هزینه های اجتماعی جو بایدن ضربه زد

رای سناتور آمریکایی جو مانچین برای دریافت لایحه Build Back Better از طریق سنا بسیار مهم است.

سناتور آمریکایی جو مانچین روز یکشنبه به لایحه هزینه های اجتماعی پرزیدنت جو بایدن ضربه مهلکی وارد کرد و گفت که او نمی تواند از تصویب این قانون در مجلس تقسیم شده حمایت کند.

رای دموکرات‌های میانه‌رو برای دریافت لایحه 1.75 تریلیون دلاری Build Back Better از طریق سنا بسیار مهم است و بایدن – همراه با دیگر دموکرات‌های ارشد – هفته‌ها تلاش کرده است تا از حمایت او حمایت کند.

مانچین، سناتور ایالت ویرجینیای غربی که عمدتاً جمهوری‌خواه است، در فاکس نیوز یکشنبه گفت: “من نمی‌توانم به آن رای بدهم و نمی‌توانم به ادامه این قانون رای بدهم. من فقط نمی‌توانم.”

“من هر کاری که از نظر انسانی ممکن است را امتحان کرده ام، نمی توانم به آنجا برسم… این یک نه است.”

بایدن گفتگوهای متعددی با مانچین انجام داده است، که این پروژه را بسیار گران می داند و استدلال می کند که تورم را بیشتر می کند، که اکنون نگرانی اصلی بایدن و مصرف کنندگان آمریکایی است.

مانچین در بیانیه ای که در توییتر منتشر کرد، گفت: «همکاران دموکرات من در واشنگتن مصمم هستند که جامعه ما را به شکلی چشمگیر تغییر دهند، به گونه ای که کشور ما را در برابر تهدیداتی که با آن روبرو هستیم آسیب پذیرتر کند».

من نمی‌توانم این ریسک را با بدهی سرسام‌آور بیش از ۲۹ تریلیون دلار و مالیات‌های تورمی که برای هر آمریکایی سخت‌کوش واقعی و مضر است، بپذیرم.»

هدف از این لایحه هدایت بودجه به سمت کاهش هزینه مراقبت از کودکان و داروهای تجویزی، حمایت از قدرت خرید خانوارها و سرمایه گذاری در گذار به انرژی پاک است.

تصمیم مانچین ضربه بزرگی به بایدن است که سرمایه سیاسی قابل توجهی را در تلاش برای تضمین تصویب لایحه امضای ریاست جمهوری خود صرف کرده است.

جمهوری خواهان در سنای تقسیم شده به شدت با این قانون مخالف هستند، به این معنی که تصویب آن به حمایت هر دموکرات در مجلس بستگی دارد.

بایدن روز پنجشنبه اعتراف کرد که احتمالاً پس از مذاکرات سخت اخیر با مانچین که امیدها برای رای گیری قطعی قبل از پایان سال را از بین می برد، نمی تواند به همان سرعتی که امیدوار بود این لایحه را اجرا کند.

با این حال، او خوش‌بینی خود را حفظ کرد و گفت: “من معتقدم که ما بر اختلافات خود پل می‌زنیم و طرح بازسازی بهتر را حتی در مواجهه با مخالفت‌های شدید جمهوری‌خواهان پیش خواهیم برد.”

کاخ سفید بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در روز یکشنبه پاسخ نداد.

سناتور مترقی برنی سندرز در پاسخ به “نه” منچین در روز یکشنبه موضع سخت تری اتخاذ کرد و گفت که دموکرات ها علیرغم ناسازگاری او این لایحه را به رای خواهند برد.

“امیدوارم در اسرع وقت یک لایحه قوی به صحن سنا بیاوریم و اجازه دهیم آقای مانچین به مردم ویرجینیای غربی توضیح دهد که چرا جرات مقابله با منافع ویژه قدرتمند را ندارد.” او در CNN گفت.

جناح مترقی حزب دموکرات از توجهی که کاخ سفید به مانچین میانه رو برای جلب حمایت او برای حمایت از این لایحه کرده است، خشمگین شده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)