سناتور ماریا کانتول، رئیس هیئت سنای ایالات متحده، خواستار تحقیق درباره شیوه‌های تبلیغاتی «فریبنده» فیس‌بوک شد.

رئیس هیئت سنای ایالات متحده خواستار تحقیق درباره شیوه های تبلیغاتی

کمیسیون تجارت فدرال یک شکایت ضد تراست علیه فیس بوک تنظیم کرده است. (نمایندگی)

واشنگتن:

رئیس کمیته بازرگانی سنای ایالات متحده روز چهارشنبه از یک تنظیم کننده خواست تا بررسی کند که آیا فیس بوک متا پلتفرم ها مشتریان تبلیغاتی خود و عموم مردم را در مورد دسترسی تبلیغات خود گمراه کرده است یا خیر.

سناتور ماریا کانتول در نامه‌ای به لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال (FTC) که توسط رویترز مشاهده شد، گفت: “شواهد نشان می‌دهد که فیس‌بوک ممکن است مشتریان تبلیغاتی خود را در مورد ایمنی برند و معیارهای تبلیغاتی خود فریب داده باشد” و “ممکن است در اقدامات فریبکارانه شرکت داشته باشد.”

متا و FTC بلافاصله اظهار نظر نکردند.

کانتول اضافه کرد که “اطلاعات عمومی نشان می دهد که اظهارات نادرست احتمالی فیس بوک در مورد معیارهای ایمنی برند و تبلیغات ممکن است ناعادلانه و همچنین فریبنده باشد.”

او گفت: “تحقیق کامل توسط کمیسیون و سایر آژانس های اجرایی بسیار مهم است، نه تنها به این دلیل که فیس بوک و مدیران آن ممکن است قوانین فدرال را نقض کرده باشند، بلکه به این دلیل که اعضای عمومی و مشاغل حق دارند حقایق مربوط به رفتار فیس بوک را بدانند.”

کانتول به گزارش سنا در سال 2020 اشاره کرد مبنی بر اینکه فیس بوک طبق گزارش ها تقریباً 74 درصد از بازار رسانه های اجتماعی را کنترل می کند.

در ماه اکتبر، سناتور ریچارد بلومنتال گفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار و FTC باید ادعاهای مطرح شده توسط یک افشاگر فیس بوک مبنی بر اینکه شرکت می دانست برنامه های آن به سلامت روان برخی از کاربران جوان آسیب می رساند، بررسی کنند.

FTC یک شکایت ضد تراست علیه فیس بوک تنظیم کرده است که از دادگاه خواسته است تا از این شرکت بخواهد دو شرکت بزرگ تابعه خود را بفروشد.

پرونده FTC علیه فیس بوک نشان دهنده یکی از بزرگترین چالش هایی است که دولت در دهه های اخیر علیه یک شرکت فناوری ایجاد کرده است، و از آنجایی که واشنگتن قصد دارد با قدرت گسترده Big Tech در بازار مقابله کند، به دقت تحت نظر است.

FTC در ابتدا در زمان دولت ترامپ از فیس بوک شکایت کرد و شکایت آن توسط دادگاه رد شد. در ماه آگوست شکایت اصلاح شده ای را ارائه کرد که فیس بوک درخواست کرده است از آن خارج شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)