سلاح های بشریت در برابر کووید-19 – اخبار RT World

با افزایش دوباره عفونت‌ها، دانشمندان در سراسر جهان برای مبارزه با این خطر عجله دارند و انتخابی از درمان‌های جدید و انواع غیرمعمول واکسن‌ها را ارائه می‌کنند.

سطوح سرایت در حال ثبت رکوردهای جدید است، بیمارستان ها غرق شده اند، دولت ها شروع به اعمال قرنطینه کرده اند، و نه تنها برای افراد واکسینه نشده – تصویر مبارزه با کووید-19 بسیار ناامید کننده به نظر می رسد. با این حال، هنوز جایی برای خبرهای خوب وجود دارد: تیم‌های تحقیقاتی نتایج مثبتی را در حین آزمایش داروها و انواع واکسن‌های جدید گزارش می‌کنند.

واکسن های بینی

واکسیناسیون یکی از مؤثرترین ابزارها در برابر کووید-19 باقی خواهد ماند. همانطور که پروفسور دیوید داکرل، از مرکز تحقیقات التهاب دانشگاه ادینبورگ، به RT گفت، واکسن ها همچنان بخش مرکزی نحوه کنترل ویروس خواهند بود.

اگر بتوانیم تعداد عفونت‌ها و شدت عفونت‌ها و همچنین میزان تکثیر ویروس در افراد هنگام آلوده شدن را کاهش دهیم، در این صورت توانایی ویروس برای تغییر و جهش را کاهش می‌دهیم. ” او توضیح می دهد.

بنابراین فکر می‌کنم واکسن‌ها همچنان بخش مهمی از استراتژی پیشگیرانه خواهند بود. این حیاتی است که آنها برای همه جمعیت جهان، صرف نظر از محل زندگی مردم، و ثروت کشوری که در آن زندگی می کنند، در دسترس باشند.

با این حال، واکسیناسیون همیشه به این معنا نیست که شما باید تزریق کنید. به عنوان مثال، چندین واکسن کووید-19 داخل بینی در حال حاضر در حال توسعه هستند. همانطور که ویروس از طریق بینی وارد بدن می شود، یک اسپری یا قطره بینی برای ایجاد پاسخ ایمنی مخاطی و جلوگیری از ورود آن به ریه ها استفاده می شود.

در هند، واکسنی از این نوع در حال تکمیل فاز 2 آزمایشات بالینی است. در روسیه، یک واکسن بینی در حال آزمایش بالینی بر روی داوطلبان است. انتظار می رود در تایلند، یک محصول خانگی در بهار آینده روی انسان آزمایش شود. در ایالات متحده، دانشگاه‌های هیوستون و استنفورد اخیراً نتایج خوبی از آزمایش‌های خود بر روی موش‌ها گزارش کردند.

ادامه مطلب


یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا ممنوعیت ورود واکسینه نشده از فضاهای داخلی

واکسن های داخل بینی در مقایسه با تلقیح می توانند چندین مزیت بالقوه داشته باشند.

“استفاده از آنها آسان تر خواهد بود، زیرا می توان آنها را خود اداره کرد. آنها نیازی به پرستار یا مراکز بالینی ندارند. مارچلو فرادا د نولی، استاد بازنشسته سوئدی اپیدمیولوژی، به RT توضیح داد. در نتیجه، او می‌گوید، این امید وجود دارد که افراد کمتری تمایلی به ایمن‌سازی نداشته باشند. برای بسیاری از ما، ضربه زدن خوشایند نیست – و بالاخره کسانی هستند که فقط از سوزن می ترسند. همچنین، واکسینه کردن کودکان با مواد بینی بسیار ساده تر خواهد بود.

با این حال، آنچه پروفسور د نولی را بیش از همه نگران می کند، مدت زمان اثرگذاری واکسنی از این نوع است. با این حال، دانشمندان نمی توانند به طور قطعی بگویند که آیا یک ماده بینی ممکن است به طور کامل جایگزین شات شود یا خیر. به گفته الکساندر گینتزبورگ، رئیس موسسه تحقیقات زیست پزشکی مرکز Gamaleya مسکو که واکسن Sputnik V را ایجاد کرده است، نسخه بینی که آنها روی آن کار می کنند برای محافظت بیشتر در برابر ویروس استفاده می شود، اما جایگزین تزریق نمی شود.

ویروس را بجوید؟

واکسن بینی تنها واکسن ساخته شده نیست. در تابستان، مشخص شد که دانشمندان وزارت دفاع روسیه در حال ساخت واکسن آدامس هستند که پاسخ ایمنی مخاطی را نیز هدف قرار می دهد. در همین حال، یک شرکت بریتانیایی در این ماه اعلام کرد که آزمایشی انسانی برای یک چسب پوستی که از سلول‌های T برای مقابله با ویروس استفاده می‌کند، انجام خواهد داد. توسعه دهندگان امیدوارند که مصونیت طولانی تری نسبت به واکسن های موجود ارائه دهد. کار روی پروژه ای مشابه در دانشگاه کوئینزلند استرالیا در حال انجام است.

در حالی که همه چیز بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد، پروفسور د نولی هشدار می دهد که هنوز زمان زیادی طول می کشد تا این محصولات در دسترس عموم قرار گیرند. “من فکر می کنم که اکتشافات در این زمینه چیز بسیار خوبی است. اما اگر بگوییم “ما نوع جدیدی از واکسن را کشف کردیم”، مردم خواهند گفت “آها، پس من صبر می کنم”. اما اکنون باید مردم را واکسینه کنیم.» او اشاره می کند.

بهبود درمان کووید

متاسفانه، با توجه به سطح نه چندان بالای ایمن سازی جهانی و گونه های جدید ویروسی که دائماً در حال ظهور هستند، واکسن ها یک گلوله نقره ای نیستند. مردم ممکن است با وجود داشتن واکسن آلوده شوند، اما من همچنان فکر می‌کنم استراتژی واکسن در نحوه مدیریت این نوع ویروس در آینده نقش اساسی خواهد داشت.» پروفسور داکرل می گوید. اما ما استراتژی های دیگری خواهیم داشت که بسیار مهم خواهند بود. ما عناصر دیگری خواهیم داشت. وقتی همه آنها را کنار هم می گذاریم، بهترین فرصت را به ما می دهد که مردم بتوانند با کروناویروس زندگی کنند، و امیدواریم که مرگ و میر را می توان به میزان بسیار کمتری نسبت به آنچه که متاسفانه در هجده ماه گذشته دیده بودیم محدود کرد.

ادامه مطلب


فایزر دسترسی به قرص ضد کووید خود را گسترش می دهد

پروفسور داکرل توضیح می‌دهد که آنتی‌بادی‌های مونوکلونال در استراتژی واکسن در حال انجام نقشی اساسی خواهند داشت. اینها آنتی بادی هایی مشابه آنتی بادی هایی هستند که بدن برای مبارزه با ویروس استفاده می کند. آنها در آزمایشگاه تولید می شوند و از طریق انفوزیون یا تزریق برای تقویت پاسخ بیمار در برابر بیماری های خاص تجویز می شوند. درمان آنتی بادی مونوکلونال برای افرادی که در معرض خطر بالای ابتلا به عفونت شدید هستند (از جمله بیماران مسن‌تر بالای 65 سال یا کسانی که شرایط پزشکی مزمن دارند) استفاده می‌شود. این در حال حاضر در ایالات متحده، پس از تایید FDA در سال گذشته استفاده می شود. در اوایل ماه نوامبر، آژانس داروهای اروپایی مجوز دو داروی آنتی بادی مونوکلونال را توصیه کرد.

در ماه اکتبر، AstraZeneca بریتانیا نتایج مثبت یک مطالعه فاز 3 از ترکیب آنتی‌بادی خود را گزارش کرد که به گفته توسعه‌دهندگان، هم در پیشگیری و هم در درمان ویروس کرونا بسیار مؤثر است.

محققان همچنین در حال کار بر روی امکانی برای نجات بیماران مبتلا به کووید از به اصطلاح “طوفان سیتوکین” هستند – وضعیتی که سیستم ایمنی به قدری واکنش نشان می دهد که نه تنها ویروس، بلکه کل ارگانیسم را می کشد. امسال دارویی برای “آرام کردن طوفان” در روسیه ثبت شد و در حال حاضر روی بیماران استفاده می شود.

راه دیگر برای مبارزه با کووید 19 استفاده از داروهای ضد ویروسی است. وقتی همه‌گیری شروع شد، پزشکان مجبور بودند از چیزی که قبلاً موجود بود (مانند فاویپیراویر ضد آنفلوانزا) یا چیزی که برای استفاده اضطراری مجاز بود (مانند رمدسیویر) استفاده می‌کردند. اکنون، با گذشت بیش از یک سال، کار برای ایجاد یک داروی ویژه برای درمان خاص کووید-19 نتایج خود را نشان می دهد. در این ماه، روسیه اولین داروی تزریقی ضد کووید خود را ثبت کرد. کمی زودتر، بریتانیا اولین کشوری بود که یک قرص ضد ویروسی تولید شده توسط شرکت های مستقر در ایالات متحده Merck و Ridgeback Biotherapeutics را تایید کرد. یکی دیگر از شرکت های آمریکایی، فایزر، نتایج مثبتی از آزمایش های داروی مشابه خود دریافت کرد. هر دو شرکت امیدوارند که با دارویی به شکل قرص، درمان افراد در خانه آسان‌تر باشد.

پروفسور دی نولی با قدردانی از همه تلاش‌ها در زمینه توسعه درمان ضد کووید، خاطرنشان می‌کند که همچنان موضوع کلیدی در حال حاضر کاهش شیوع ویروس است. “داروهای جدید برای افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند ساخته شده است.” او می گوید.

اما ما باید از ابتلای مردم به این عفونت جلوگیری کنیم، نه اجازه دهیم آنها مبتلا شوند زیرا داروهای جدیدی داریم که می تواند آنها را درمان کند.

همین ایده توسط دانشمندان سراسر جهان که در مقالات فراوانی که به دستاوردهای پزشکی نقل شده است تکرار می شود: داشتن درمان عالی است، اما هیچ یک از داروها نمی توانند جایگزین واکسیناسیون شوند، زیرا قبل از هر چیز، بشریت باید اقدامات پیشگیرانه و پیشگیرانه را اتخاذ کند. همه گیری را متوقف کنید

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!