سلاحی که ایالات متحده به اوکراین داده بود در دست کارتل ها مشاهده شد – رسانه مکزیکی – اخبار RT World

یکی از اعضای کارتل خلیج با آنچه تلویزیون Milenio می گوید یک موشک ضد تانک Javelin بود فیلمبرداری شد

یک ستیزه جو که نشان کارتل بدنام خلیج مکزیک (Cartel Del Golfo، CDG) را بر تن داشت در ایالت تامالیپاس در حالی که یک موشک انداز ضد تانک ساخت ایالات متحده را حمل می کرد، فیلمبرداری شد. تلویزیون Milenio این سلاح را یک Javelin شناسایی کرد که هزاران عدد از آن توسط پنتاگون به اوکراین فرستاده شد.

فیلمی که روز دوشنبه در ماتاموروس فیلم‌برداری شد و شامگاه سه‌شنبه توسط کانال خبری Milenio TV پخش شد، مردی را با وصله‌های CDG مجهز به یک تفنگ کلاشینکف و یک موشک نشان می‌دهد که به گفته آنها FGM-148 ساخت ریتون است.

بیش از 10000 جاولین از انبارهای پنتاگون از فوریه گذشته به اوکراین فرستاده شده است، تا جایی که ارتش آمریکا شروع به تمام شدن موشک‌های خود کرده است.

Azucena Uresti مجری Milenio در توییتر اشاره کرد که ارزش تخمینی یک پرتاب کننده Javelin در بازار سیاه بین 20000 تا 60000 دلار است، در حالی که میانگین هزینه یک موشک حدود 30000 دلار است.

کارشناسان نظامی با چشم تیزبین معتقدند که سلاح موجود در فیلم Milenio ممکن است در واقع AT-4 باشد، یک پرتابگر ضد تانک یکبار مصرف ساخت سوئد، که همچنین توسط ارتش ایالات متحده استفاده می شود و به همین ترتیب هزاران نفر به اوکراین عرضه می شود.

روسیه بارها به آمریکا و متحدانش هشدار داده است که این کار را نکنند “چیز” اوکراین با تسلیحات و مهمات، هم به این دلیل که خطر یک رویارویی مستقیم را به همراه داشت و هم از آنجایی که کنترل‌های غیرقابل‌وجود باعث می‌شود سلاح‌ها به دنیای جنایتکار ختم شود.

تحقیقات RT در ژوئیه 2022 انواع تسلیحات ارائه شده توسط غرب، از جمله موشک های ضد تانک را برای فروش در “وب تاریک.” چند ماه بعد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که تسلیحات غربی به ارزش یک میلیارد دلار در ماه در دستان این کشور قرار دارد. تروریست ها، افراط گرایان و گروه های جنایتکار در خاورمیانه، آفریقای مرکزی و آسیای جنوب شرقی.

کیف این را محکوم کرده است “تبلیغات” و اصرار داشت که همه حساب شده اند.

پس از مخالفت دولت در کی‌یف، شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس، مستند آن‌ها درباره ارسال سلاح به اوکراین را سانسور کرد. ماه گذشته، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی کهنه‌کار گفت که غرب می‌دانست که سلاح‌هایش به بازار سیاه ختم می‌شود، اما بیشتر دولت‌ها اهمیتی نمی‌دهند زیرا تسلیح اوکراین برای آنها اهمیت بیشتری دارد.

کارتل خلیج در ایالت تاماولیپاس مکزیک، به ویژه در شهر مرزی ماتاموروس، درست در آن سوی ریو گراند از براونزویل، تگزاس، مستقر است. قدمت آن به دهه 1930 برمی گردد، اما در اواخر دهه 1990، زمانی که یک شبه نظامی بدنام به نام Los Zetas را جدا کرد، شهرت پیدا کرد. این گروه از آن زمان به خودی خود منحل شده است. اگرچه CDG در درجه اول به عنوان یک کارتل قاچاق مواد مخدر شناخته می شود، اما به سرقت، آدم ربایی، پولشویی و قاچاق افراد، برده های جنسی و سلاح نیز متهم شده است.

در ماه مارس، این کارتل به خاطر ربودن چهار آمریکایی و کشتن دو نفر از آن‌ها توسط یکی از گروه‌هایش عذرخواهی کرد، در حالی که به گفته آن‌ها هویت اشتباهی بود. پنج نفر از اعضای آن جناح به پلیس مکزیک تحویل داده شدند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: