سفیر ایالات متحده: طالبان حقایق را در نامه‌ای به کنگره برای انتشار دارایی‌ها اشتباه تعبیر کردند

نماینده ایالات متحده: طالبان در نامه ای به کنگره برای انتشار دارایی های خود، حقایق را اشتباه تعبیر کرده است.

نماینده ایالات متحده تاکید کرد که ایالات متحده به حمایت از افغان ها با کمک های بشردوستانه ادامه خواهد داد (پرونده)

واشنگتن:

توماس وست، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان گفت که طالبان در نامه اخیر خود به کنگره آمریکا در مورد عواقب انسانی در صورتی که ایالات متحده نتواند بیش از 9 میلیارد دلار از دارایی های افغانستان را آزاد کند، حقایق را اشتباه تفسیر کرده است.

“نامه طالبان در اوایل این هفته به کنگره حقایق مربوط به بحران اقتصادی و انسانی افغانستان را نادرست تفسیر کرد. متأسفانه افغانستان پیش از اواسط ماه اوت از یک بحران انسانی وحشتناک رنج می برد که به دلیل جنگ، سال ها خشکسالی و بیماری همه گیر بدتر شد.” آقای وست روز جمعه در توییتی گفت.

وی همچنین تأکید کرد که مقامات ایالات متحده برای سال‌ها به طالبان روشن کرده‌اند که اگر آنها به‌جای مذاکره با افغان‌های هم‌وطن خود، به دنبال تسلط نظامی باشند، کمک‌های حیاتی غیرانسانی توسط جامعه بین‌المللی ارائه می‌شود – در اقتصادی که به شدت به کمک‌ها وابسته است، از جمله برای خدمات اولیه – همه آنها متوقف می شوند. “این چیزی است که اتفاق افتاد.”

اگرچه توماس وست تاکید کرد که ایالات متحده به حمایت از مردم افغانستان با کمک های بشردوستانه ادامه خواهد داد.

توماس وست گفت: «ما امسال 474 میلیون دلار تدارک دیده‌ایم، تلاش‌های قوی متحدان و شرکا در این فضا را تحسین می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای کمک به سازمان ملل و بازیگران بشردوستانه انجام می‌دهیم تا نیازها را در زمستان امسال برآورده کنند.»

وی با تاکید بر اینکه ایالات متحده به دیپلماسی شفاف و صریح با طالبان ادامه خواهد داد، گفت که مشروعیت و حمایت باید با اقدامات برای مقابله با تروریسم، ایجاد یک دولت فراگیر، و احترام به حقوق اقلیت ها، زنان و دختران – از جمله برابری، به دست آید. دسترسی به تحصیل و اشتغال