سرکوب فرهنگی چین نمایش های کمدی و موسیقی را تعطیل می کند

سرکوب فرهنگی چین برنامه های کمدی، موسیقی را تعطیل می کند: گزارش

پلیس شمال چین نیز زنی را که به صورت آنلاین از این کمدین دفاع کرده بود، بازداشت کرد.

پکن:

نیویورک تایمز گزارش داد که در یک بازه زمانی چند روزه، یک گروه کرال ژاپنی در تور چین، نمایش های استندآپ کمدی در چندین شهر، و نمایش های جاز در پکن، از جمله بیش از ده ها بودند که ناگهان لغو شدند.

برخی از اجراها دقایقی قبل از شروع برنامه لغو شدند و آن هم بدون هیچ توضیحی.

مقامات پکن، درست قبل از لغو اجراها، یک استودیوی کمدی چینی را حدود 2 میلیون دلار جریمه کردند، زیرا یکی از اجراکنندگان استندآپ آن در یک شوخی به ارتش چین توهین کرده است. پلیس شمال چین نیز زنی را که به صورت آنلاین از این کمدین دفاع کرده بود، بازداشت کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، این مجازات‌ها و موج ناگهانی لغو تحریم‌ها، به بررسی فزاینده چشم‌انداز خلاقانه چین که قبلاً به شدت سانسور شده بود، نشان می‌دهد.

رهبر ارشد چین، شی جین پینگ، هنر و فرهنگ را به عرصه مرکزی برای سرکوب ایدئولوژیک تبدیل کرده است و از هنرمندان خواسته است که جاه طلبی های خلاقانه خود را با اهداف حزب کمونیست چین هماهنگ کنند و دیدگاه ملی گرایانه از هویت چینی را ترویج کنند. اجراکنندگان باید اسکریپت‌ها یا فهرست‌های مجموعه‌ای را برای بررسی ارسال کنند و انتشارات به دقت نظارت می‌شوند.

شی روز سه‌شنبه نامه‌ای به موزه هنر ملی چین به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس آن ارسال کرد و به کارکنان یادآوری کرد که «به جهت‌گیری صحیح سیاسی پایبند باشند».

تاکید رئیس جمهور چین بر هنر نیز بخشی از یک دغدغه گسترده تر با امنیت ملی و از بین بردن نفوذ ظاهراً بدخیم خارجی است.

مقامات در هفته‌های اخیر به دفاتر شرکت‌های چند شرکت مشاوره‌ای غربی مستقر در چین حمله کرده و دامنه رفتارهای تحت پوشش قوانین ضد جاسوسی را گسترش داده‌اند.

در بسیاری از رویدادهای لغو شده قرار بود مجریان یا سخنرانان خارجی حضور داشته باشند.

ژانگ پینگ، روزنامه‌نگار و مفسر سیاسی سابق در چین گفت: تنها انتظار می‌رفت که پکن به قلمرو فرهنگی نیز نگاه کند، زیرا رو به وخامت روابطش با غرب باعث شده است که بیشتر بر حفظ قدرت در داخل کشور متمرکز شود. به گزارش نیویورک تایمز، اکنون در آلمان زندگی می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)