سرعت انتقال Omicron در مقایسه با دلتا فاش شد – RT World News

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سویه Omicron «سوپر جهش‌یافته» کووید-۱۹ می‌تواند ۷۰ برابر سریع‌تر از نوع دلتا یا کروناویروس اصلی در برونش انسان تکثیر شود، اما منجر به علائم کمتر شدیدتر می‌شود.

محققان دانشگاه هنگ کنگ روز چهارشنبه پیشنهاد کردند که توانایی ضرب در چنین سرعت‌های فوق‌العاده‌ای ممکن است دلیل انتقال سریع‌تر Omicron بین انسان‌ها باشد.

در 24 ساعت پس از عفونت، نوع Omicron حدود 70 برابر بیشتر از نوع دلتا و ویروس SARS-CoV-2 اصلی تکثیر شد. آنها پس از مطالعه بافت ریه از بیماران گفتند.

ادامه مطلب


سناریوهای خوش بینانه و بدبینانه Omicron فاش شد

با وجود سرعت تکرار، Omicron 10 بار تکرار کرد “با کارایی کمتر” در ریه‌ها نسبت به ویروس اصلی، که می‌تواند به این نکته اشاره کند که چرا به نظر می‌رسد این بیماری در ریه‌هایی که جدیدترین نوع را دارند، شدت کمتری دارد.

با این حال، یافته‌ها به این معنا نیست که مردم نباید نگران Omicron باشند. محققان خاطرنشان کردند که با آلوده کردن افراد بسیار بیشتر، یک ویروس بسیار عفونی ممکن است باعث بیماری شدیدتر و مرگ شود، حتی اگر خود ویروس ممکن است بیماری زا کمتری داشته باشد.

آنها خاطرنشان کردند که شدت بیماری نیز با پاسخ ایمنی میزبان انسان به آن تعیین می‌شود و افزودند که با توجه به تحقیقات دیگری که نشان می‌دهد Omicron می‌تواند ایمنی ارائه شده توسط واکسن‌ها و عفونت‌های گذشته را از بین ببرد، تهدید کلی از این نوع هنوز وجود دارد. “احتمالاً بسیار مهم است.”

مقاله دانشمندان هنگ کنگ در حال حاضر برای انتشار در حال بررسی همتایان است.

ظهور نوع Omicron در ماه گذشته باعث وحشت بین‌المللی و ممنوعیت سفر شد، به طوری که سازمان بهداشت جهانی (WHO) و دانشمندان پزشکی در سراسر جهان پیشنهاد کردند که سویه جدید می‌تواند مسری‌تر و مقاوم‌تر به واکسن‌های فعلی باشد، اگرچه به سرعت کشف شد که آخرین نوع ممکن است به سختی نسخه های قبلی نباشد.