سربازان میانماری متهم به تیراندازی و آتش زدن 11 نفر: گزارش

سربازان میانماری متهم به تیراندازی و آتش زدن 11 نفر: گزارش

میانمار از زمانی که ارتش دولت دموکراتیک آنگ سان سوچی را سرنگون کرد، دچار هرج و مرج شده است. (فایل)

یانگون:

به گفته ساکنان منطقه و گزارش رسانه ها، سربازان میانمار متهم شده اند که 11 نفر را در روستایی در منطقه مرکزی این کشور جنگ زده قبل از تیراندازی و آتش زدن بدنشان جمع آوری کرده اند.

ساکنان گفتند که بقایای سوخته در روستایی در ساگاینگ یافت شد، منطقه ای که شاهد درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان بود که از زمان کودتای 1 فوریه توسط مخالفان حکومت نظامی ایجاد شده بود. .

فیلم‌های ویدئویی که ادعا می‌کرد اجساد سوخته را نشان می‌دهد در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و تصاویری نیز توسط برخی رسانه‌ها از جمله پورتال خبری میانمار ناو منتشر شد.

رویترز نمی تواند به طور مستقل صحت فیلم یا ادعای چگونگی مرگ این 11 نفر را تأیید کند. سخنگوی حکومت نظامی به تماس هایی که خواستار اظهار نظر بودند پاسخ نداد.

یک امدادگر داوطلب در منطقه که خواست نامش فاش نشود، گفت که نیروهای تلفنی بامداد روز سه شنبه وارد روستای دون تاو شدند و قربانیان حدود ساعت 11 صبح همان روز کشته شدند.

این داوطلب با استناد به اظهارات شاهدان گفت: «سربازان فقط هر کسی را که می‌توانستند بی‌رحمانه می‌کشتند. این داوطلب به افرادی که از دون تاو و سایر روستاهای مجاور فرار کرده اند کمک کرده است.

این داوطلب گفت که مشخص نیست قربانیان از اعضای شبه نظامی بودند یا غیرنظامیان عادی.

میانمار از زمانی که ارتش دولت منتخب دموکراتیک آنگ سان سوچی را سرنگون کرد، با اعتراضات گسترده و تشکیل شبه نظامی موسوم به نیروهای دفاع مردمی (PDF) برای مقابله با ارتش مجهز، در هرج و مرج بوده است.

کیاو وونا، یکی از اعضای پی‌دی‌اف در منطقه، گفت که از طریق تلفن به او اطلاع داده شده است که نیروها در حال شلیک اسلحه هستند و افراد بازداشت شده قبل از کشته شدن به میدانی در نزدیکی روستا برده شده‌اند.

Kyaw Wunna از افشای منبع اطلاعات خودداری کرد.

یکی دیگر از امدادگران داوطلب گفت که با شاهدان در میان حدود 3000 نفری که از پنج روستای منطقه فرار کرده بودند و از ترس دستگیری و قتل بیشتر مخفی شده بودند، صحبت کردند.

یکی از بستگان یکی از قربانیان به رویترز گفت که مرد کشته شده به نام هتت کو، دانشجوی 22 ساله دانشگاه بود و عضو هیچ شبه نظامی نبود و مسلح نبود.

یکی از بستگانش که می گوید این مرد قصد فرار داشت، اما بر اثر شلیک گلوله زخمی شد، گفت: “این غیرانسانی است. من در قلبم درد عمیقی احساس می کنم.”

دکتر ساسا، سخنگوی دولت غیرنظامی در سایه میانمار که پس از کودتا ایجاد شد، ادعا کرد که قربانیان “با هم شلاق خورده اند، شکنجه شده اند و در نهایت زنده زنده سوزانده شده اند”.

او در یک پست در شبکه های اجتماعی، نام 11 نفر را که همگی مرد و از جمله یک پسر 14 ساله بودند، فهرست کرد.

او گفت: «این حملات هولناک نشان می دهد که ارتش هیچ توجهی به حرمت جان انسان ها ندارد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که سازمان ملل از گزارش‌های مربوط به “قتل وحشتناک” عمیقا نگران است.

دوجاریک گفت: “ما شدیداً چنین خشونتی را محکوم می کنیم و به مقامات نظامی میانمار تعهدات خود را تحت قوانین بین المللی برای تضمین امنیت و حفاظت از غیرنظامیان یادآوری می کنیم. افرادی که مسئول این اقدام شنیع هستند باید مورد بازخواست قرار گیرند.”

انجمن کمک به زندانیان سیاسی (AAPP)، یک گروه نظارتی که سازمان ملل به آن اشاره می کند، می گوید که از زمان به دست گرفتن قدرت توسط ارتش، بیش از 10700 غیرنظامی بازداشت و 1300 نفر توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند.

ارتش می گوید که AAPP مغرضانه است و از داده های اغراق آمیز استفاده می کند و صدها سرباز نیز کشته شده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)