سربازان روسی از جنگیدن خودداری می‌کنند و در گودال‌های زیرزمینی در قفس به نام «زیندان» بازداشت می‌شوند

سربازان روسی از جنگیدن خودداری می‌کنند و در گودال‌های زیرزمینی در قفس به نام «زیندان» بازداشت می‌شوند

بسیاری از سربازان روسی از جنگیدن در جنگ جاری اوکراین خودداری کرده اند.

بر اساس توئیتی از سوی وزارت دفاع بریتانیا، سربازان روسی با استفاده از تکنیک های قرون وسطایی مجازات می شوند، زیرا فرماندهان نظم ضعیف را سرکوب می کنند. این سربازان به خاطر اقداماتی مانند مست بودن، تلاش برای فسخ قراردادهای خود با کرملین و امتناع از جنگیدن در جنگ اوکراین، در حفره‌هایی در قفس در زیر زمین به نام «زیندان» پرتاب می‌شوند. وزارت دفاع بریتانیا در توئیتی اعلام کرد که گزارش‌های متعددی از استفاده از زیندان شنیده است. آنها از سوراخ هایی در زمین تشکیل شده اند که با یک توری فلزی پوشیده شده است.

این وزارتخانه در به روز رسانی اطلاعات روزانه خود در روز یکشنبه اعلام کرد: «در ماه های اخیر، فرماندهان روسی احتمالاً با بازداشت سربازان متخلف در «زیندان» که سلول های بداهه ای متشکل از سوراخ هایی در زمین هستند که با توری فلزی پوشیده شده اند، مجازات نقض نظم و انضباط را آغاز کرده اند. .

در ادامه این بیانیه آمده است: «گزارش‌های متعدد اخیر از پرسنل روسی، گزارش‌های مشابهی را مبنی بر قرار گرفتن در زیندان به‌خاطر جنایاتی از جمله مستی و تلاش برای فسخ قراردادشان نشان می‌دهد».

این وزارتخانه گفت که این یک تغییر عمده در استراتژی مسکو است زیرا جنگ اوکراین ادامه دارد و افزود که این ابتکارات “به ویژه از پاییز 2022” به طور فزاینده ای شدید شده است.

“زیندان” بخشی از تکنیک مجازات باستانی بود. مطابق با نیوزویک، قبلاً در بخش هایی از امپراتوری روسیه سابق استفاده می شد. این رسانه همچنین گفت که عکس‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد «زیندان» در اوایل قرن بیستم در بخش‌هایی از آسیای مرکزی استفاده می‌شد.

به گفته وزارت دفاع بریتانیا، تغییر تاکتیک روسیه زمانی اتفاق افتاد که ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل روسیه، کنترل عملیات نظامی مسکو در اوکراین را به دست گرفت.

ژنرال گراسیموف در اواسط ژانویه پس از جابجایی مقامات ارشد نظامی مسکو این سمت را بر عهده گرفت. اندیشکده موسسه مطالعات جنگ (ISW) مستقر در واشنگتن در 11 ژانویه نوشت: «انتصاب او احتمالاً برای بهبود فرماندهی و کنترل روسیه در آغاز سال جدید بوده است».

خبرگزاری هافینگتون گفت که مسکو از زمان حمله به همسایه خود در فوریه سال گذشته تا کنون 200000 تلفات داشته است.