سخت افزار چین برای تمرین در اطراف تایوان

جت های جنگنده و کشتی های جنگی: سخت افزار چین برای تمرین در اطراف تایوان

چین ده ها هواپیما در حریم هوایی اطراف تایوان مستقر کرده است.

پکن:

چین در حین برگزاری مانورهای نظامی در اطراف تایوان با هدف ترساندن این جزیره خودگردان، مجموعه وسیعی از تجهیزات و تسلیحات نظامی را در اختیار دارد.

این نمایش قدرت سه روزه که از روز شنبه آغاز شد، پس از سفر تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان به ایالات متحده، خشم چین را برانگیخت.

در اینجا خلاصه ای از زرادخانه پکن آمده است:

هواپیما

چین طی سه روز ده ها هواپیما از جمله جت های جنگنده J-16 و J-10C را در حریم هوایی اطراف تایوان مستقر کرده است.

بر اساس گزارش دولتی گلوبال تایمز، هواپیماهای پیشرفته J-16 که توسط شرکت هواپیماسازی شنیانگ ساخته شده است، قادر به حمل موشک های دوربرد و نزدیک هستند.

به گفته شرکت اطلاعات دفاعی Janes، عملیات‌های جاری در اطراف تایوان همچنین شامل هواپیماهای هشدار و نظارت اولیه KJ-500 است که پوشش راداری 360 درجه را ارائه می‌کند.

رسانه های دولتی همچنین از استقرار هواپیمای ضد زیردریایی Y-8 خبر داده اند که قبلاً در گشت زنی بر فراز دریای چین شرقی استفاده می شد.

موشک ها

نیروهای زمینی ارتش آزادیبخش خلق نیز با استفاده از موشک های ضد کشتی YJ-12B در حملات شبیه سازی شده علیه تایوان، در تمرینات «شمشیر مشترک» از سوی چین به کار گرفته شده اند.

اطلاعات کمی در مورد YJ-12B در دسترس عموم است. به گفته ائتلاف دفاع موشکی مستقر در ایالات متحده، این یک نسخه زمینی از موشک YJ-12 است که دارای برد 460 کیلومتر است و قادر به حمل کلاهک های هسته ای و متعارف است.

موشک های بالستیک متعارف کوتاه برد DF-11 و DF-15 نیز در رزمایش های این هفته حضور یافته اند.

به گفته مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مستقر در واشنگتن، هر دو مدل‌های چند دهه‌ای هستند و DF-15 جدیدتر می‌توانند از سرزمین اصلی چین به تایوان، شبه جزیره کره و شمال هند حمله کنند.

تلویزیون رسمی CCTV روز یکشنبه گفت که نیروهای چین “حملات دقیق مشترک” را به تایوان شبیه سازی کردند.

کشتی های جنگی

چین در آخر هفته ناوشکن ها و ناوهایی را به سمت تایوان فرستاد و وزارت دفاع تایوان روز یکشنبه اعلام کرد که 9 کشتی جنگی چینی را در اطراف جزیره شناسایی کرده است.

اینها شامل ناوشکن نوع 052C و ناوچه Type 054A است.

054A برای نبردهای ضد هوایی طراحی شده و مجهز به موشک های سطحی میان برد HQ-16 است که می تواند اهداف هوایی در فاصله 50 کیلومتری را مورد اصابت قرار دهد.

و ساعاتی قبل از دیدار تسای با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در چهارشنبه گذشته در لس آنجلس، چین ناو هواپیمابر شاندونگ خود را از طریق آب های جنوب شرقی تایوان در مسیر خود به سمت غرب اقیانوس آرام فرستاد.

شاندونگ یکی از دو ناو هواپیمابر چینی است و تنها ناو هواپیمابر ساخت داخل است. در دسامبر 2019 به نیروی دریایی PLA راه اندازی شد.

اگرچه رسماً بخشی از “شمشیر مشترک” نیست، رسانه های دولتی چین گفتند که سفر هفته گذشته شاندونگ نشان داد “این ناو کاملاً برای عملیات در دریای دور و حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین آماده است”.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)