سبک زندگی مجلل در پشت تسویه رکورد طلاق رویالز دبی

عمارت ها، اسب های مسابقه، و پول بی حد و حصر: سبک زندگی مجلل در پس حل و فصل رکورد طلاق سلطنتی دبی

پرنسس هایا به دادگاه گفت که در دبی به پول “بی حد و حصر” دسترسی داشته است

دهلی نو:

نبرد حقوقی بین حاکم دبی و همسر سابقش سبک زندگی مجلل خانواده سلطنتی فوق ثروتمند خاورمیانه را برجسته کرده است.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، امروز از سوی دادگاه عالی لندن به همسر سابقش، شاهزاده حیا بنت الحسین، حدود 550 میلیون پوند (730 میلیون دلار) محکوم شد که طبق گزارش ها، بالاترین طلاق توافقی است که توسط یک دادگاه انگلیسی

مبلغ تسویه حساب برای نگهداری از عمارت های بریتانیایی پرنسس هایا و برای تامین هزینه های امنیتی آینده او و فرزندانشان صرف می شود.

جزئیات سبک زندگی این زوج سلطنتی که در این حکم آمده است:

پول “بی حد و حصر” در دبی

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم که در حال حاضر معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی است، در سال 2004 با شاهزاده حیا ازدواج کرد. در این حکم آمده است که وی در سال 2019 طبق قوانین شریعت بدون اطلاع وی از وی طلاق گرفت.

وکلای پرنسس به دادگاه گفتند که وقتی در دبی بودند، او و بچه ها به پول “بی حد و حصر” دسترسی داشتند.

وکلای پرنسس هایا به دادگاه گفتند که به بیش از دوازده عمارت مجلل، یک قایق بادبانی 400 میلیون پوندی و ناوگان هواپیماهای شخصی دسترسی داشت.

بر اساس این حکم، او سالانه 83 میلیون پوند برای خانواده خود به همراه 9 میلیون پوند خرج می کرد.

باج گیری با استفاده از پول کودکان

حاکم 72 ساله امارت دبی مدتهاست که درگیر یک نبرد حقوقی تلخ با همسر 47 ساله سابق خود است که با دو فرزند 13 و 9 ساله خود در لندن زندگی می کند.

در یکی از جلسات، پرنسس هایا در مورد پرداخت 6.7 میلیون پوندی که برای پنهان کردن رابطه خود با یکی از محافظان پرداخت کرده بود، مورد بازجویی قرار گرفت. او برای پرداخت پول از حساب های بانکی بچه ها استفاده کرد.

حیا در پاسخ به این سوال که چرا از پول حساب های بچه ها برای پرداخت آنها استفاده کرده است، گفت: «من خیلی ترسیده بودم. من ترسیده بودم و این پولی بود که در آن مقدار موجود بود.»

عمارت در لندن

از مجموع توافقنامه طلاق، 251.5 میلیون پوند صرف نگهداری از خانه های پرنسس هایا در لندن می شود.

به گفته دادگاه، در سال 2016، شاهزاده هایا یک عمارت در نزدیکی کاخ کنزینگتون به قیمت 87.5 میلیون پوند خرید و سپس 14.7 میلیون پوند برای بازسازی آن هزینه کرد.

به حاکم دبی دستور داده شده است که مبالغی را پرداخت کند که پروژه بازسازی 10 ساله خانه را پوشش می دهد و همچنین حقوق پنج خانه دار را نیز پوشش می دهد.

پرنسس هایا گفت: “ما همیشه آن را در استانداردهای بسیار بالایی نگه داشتیم و این تعداد افرادی است که باید آن را همانطور که اکنون هست نگه دارند.”

او همچنین به دنبال پرداخت سالانه 770000 پوند برای نگهداری از عمارت Castlewood خود در Berkshire بوده است.

400 اسب مسابقه

پرنسس هایا گفت که او و فرزندانشان بیش از 60 اسب مسابقه داشتند که برای آنها 75 میلیون پوند غرامت طلب کرد. او در حالی که با شیخ ازدواج کرده بود، نزدیک به 400 اسب مسابقه خرید.

پرنسس هایا در دادگاه گفت: “اگر من یک اسب می خواستم، یکی خریدم.”

تعطیلات و اوقات فراغت

دادگاه در حکم خود گفت که در طول ازدواج او، خانواده 631000 پوند برای یک تعطیلات تابستانی در ایتالیا خرج کردند و در مناسبتی دیگر قبض یک هتل در یونان 274000 یورو بود.

پرنسس هایا برای دو هفته تعطیلات در بریتانیا و سفر به خارج از کشور هر سال نه هفته پول می گرفت.

قاضی فیلیپ مور گفت که جایزه سالانه برای تعطیلات 5.1 میلیون پوند در سال خواهد بود که هر کدام 1 میلیون پوند برای استخدام هواپیمای شخصی و هزینه غذا خواهد بود.

دادگاه 1 میلیون پوند دیگر به پرنسس هایا داد تا برای اوقات فراغت خرج کند. او همچنین سالانه 277050 پوند برای خرج حیوانات خانگی شامل 25000 پوند برای خرید اسب و 12000 پوند برای اسباب بازی، نظافت و آموزش حیوانات نامشخص اعطا کرد.

لباس و جواهرات

شاهزاده هایا در شهادت خود گفت که همسر سابقش در طول ازدواج خود مرتباً او را با هدایای مجلل لوس می کرد و 13.7 میلیون پوند به عنوان غرامت برای آنچه او ادعا می کرد جواهرات و لباس های مفقود شده بود دریافت کرد. او در ابتدا به دنبال 52 میلیون پوند برای اقلام گم شده بود.

او گفت که کلکسیون لباس های او حدود 74 میلیون یورو ارزش دارد و تنها ابتدایی ترین اقلام پس از فرار او به بریتانیا به او بازگردانده شده است.

هایا گفت: “اگر تمام قطعات را در آن اتاق که در سراسر این دادگاه پخش شده است قرار دهید، پر می شود.” “من با هدایای فوق العاده ای که در آن زمان بسیار بسیار لذت بردم، غرق شدم.”

در یک ویدیوی 23 دقیقه ای که در طول جلسه ارائه شد، قاضی در حال قدم زدن به داخل گاوصندوق در کاخ دبی که جواهرات در آن نگهداری می شد، دیده می شود. قاضی گفت آنچه در گاوصندوق باقی مانده به نظر “کرایه استاندارد” می رسد.