ساکنان جزیره به دلیل گازهای آتشفشانی مرگبار تخلیه می شوند – RT World News

به صدها نفر از ساکنان جزیره ولکانو ایتالیا گفته شده است که تا یک ماه آینده هر شب خانه های خود را به دلیل نگرانی در مورد گازهای بالقوه کشنده منتشر شده از دهانه آتشفشان لا فوسا تخلیه کنند.

بر اساس این اقدام که از روز دوشنبه اجرایی می شود، مردم باید بین ساعت 11 شب تا 6 صبح به وقت محلی خانه های خود را به دلیل خطر ناشی از فعالیت های آتشفشانی اطراف تخلیه کنند. شهردار مارکو جورجانیانی نیز به عنوان یک اقدام احتیاطی، ورود گردشگران به جزیره را ممنوع کرده است.

جورجانیانی در توضیح اقدامات شدید گفت که این اقدامات ضروری است بی‌هوشی خواب به آنها اجازه نمی‌دهد خطرات را تشخیص دهند.»

Vulcano، که بخشی از مجمع الجزایر بادی را تشکیل می دهد، همچنین هرگونه گردشگری را برای ماه آینده ممنوع خواهد کرد. این حرکت ها یک ماه پس از آن صورت می گیرد که آژانس حفاظت مدنی سطح هشدار را به روز کرد “قابل توجه،” و تنها چند روز پس از هشدار موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان شناسی ایتالیا “بالا غیرعادی” سطح دی اکسید کربن در دهانه آتشفشانی

مقامات جزیره همچنین وضعیت بحرانی را در کنار اعمال تدابیر حفاظتی در صورت افزایش فعالیت آتشفشانی یا گازهای منتشر شده در جو اعلام کردند.

گازهای آزاد شده توسط آتشفشان به این معنی است که سطح اکسیژن در جزیره می تواند کاهش یابد و به طور بالقوه باعث مشکلات تنفسی کشنده شود. به گفته آتشفشان شناسان به نقل از ANSA، گزارش شده است که سطح دی اکسید کربن از سطح عادی 80 تن به حدود 480 تن افزایش یافته است. این جزیره – که نام آن ترکیبی از «آتشفشان» و «ولکان»، خدای آتش رومی است – در طول تاریخ فوران‌های مکرری را تجربه کرده است که آخرین آن‌ها بین سال‌های 1888 تا 1890 است.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!