سازمان پزشکی اتحادیه اروپا قرص کووید فایزر را برای استفاده اضطراری تایید کرد

سازمان پزشکی اتحادیه اروپا قرص کووید فایزر را برای استفاده اضطراری تایید کرد

قرص کووید فایزر برای استفاده اضطراری توسط کشورهای عضوی که با موج جدید دست و پنجه نرم می کنند تایید شده است.

لاهه:

تنظیم کننده داروی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به کشورهای عضو اجازه داد تا قبل از تایید رسمی از قرص جدید کووید فایزر به عنوان یک اقدام اضطراری برای مهار موج جدید این بیماری استفاده کنند.

غول داروسازی ایالات متحده این هفته گفت که این قرص – نوع جدیدی از درمان که باید در برابر نوع جدید Omicron مقاومت کند – تقریباً 90 درصد باعث کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در افراد در معرض خطر شد.

آژانس دارویی اروپا (EMA) گفت: “دارویی که هنوز در اتحادیه اروپا مجاز نیست، می تواند برای درمان بزرگسالان مبتلا به کووید-19 که به اکسیژن مکمل نیاز ندارند و در معرض افزایش خطر پیشرفت به بیماری شدید هستند، استفاده شود.” در یک بیانیه.

“EMA این توصیه را برای حمایت از مقامات ملی صادر کرد که ممکن است در مورد استفاده زودهنگام از دارو تصمیم بگیرند… به عنوان مثال در موارد استفاده اضطراری، با توجه به افزایش نرخ عفونت و مرگ و میر ناشی از COVID-19 در سراسر اتحادیه اروپا.”

این درمان که Paxlovid نام دارد، ترکیبی از مولکول جدید PF-07321332 و ریتوناویر ضد ویروس HIV است که به صورت قرص جداگانه مصرف می شود.

EMA گفت: «پاکسلووید باید در اسرع وقت پس از تشخیص کووید-19 و ظرف 5 روز پس از شروع علائم تجویز شود.» و افزود که این قرص ها باید به مدت 5 روز دیگر مصرف شوند.

شایع ترین عوارض جانبی، اختلال در حس چشایی، اسهال و استفراغ بود. این دارو نباید توسط زنان باردار استفاده شود و شیردهی باید در حین مصرف قطع شود.

سازمان دیده بان مستقر در آمستردام گفت که همزمان در حال راه اندازی “بازبینی متوالی” قرص فایزر است که می تواند در عرض چند ماه منجر به تایید نهایی آن شود.

EMA قبلاً مجوز استفاده اضطراری مشابهی را برای یک قرص توسط رقیب فایزر مرک صادر کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)