سازمان هوانوردی ایالات متحده پس از بررسی هیچ مشکل ایمنی با مبدا آبی پیدا نمی کند

سازمان هوانوردی ایالات متحده پس از بررسی هیچ مشکل ایمنی با مبدا آبی پیدا نمی کند

FAA در ماه سپتامبر اعلام کرد که نگرانی های ایمنی مطرح شده توسط کارمندان سابق Blue Origin را بررسی خواهد کرد. (فایل)

واشنگتن:

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که پس از بررسی اتهامات مطرح شده علیه برنامه پروازهای فضایی انسانی Blue Origin هیچ مشکل ایمنی پیدا نکرده است.

FAA در ماه سپتامبر اعلام کرد که نگرانی های ایمنی مطرح شده توسط کارمندان سابق Blue Origin را بررسی خواهد کرد. FAA روز جمعه گفت که تحقیقات خود را پس از یافتن “هیچ مشکل ایمنی خاصی” بسته است و هیچ اقدامی علیه شرکت فضایی میلیاردر جف بزوس انجام نمی دهد.

الکساندرا آبرامز، رئیس سابق ارتباطات کارکنان Blue Origin، و 20 کارمند و کارمند سابق Blue Origin که نامشان فاش نشده است، در مقاله ای گفت که آنها “الگویی از تصمیم گیری را دیده اند که اغلب سرعت اجرا و کاهش هزینه را به منابع مناسب اولویت می دهد تا اطمینان حاصل شود. کیفیت.”

سخنگوی Blue Origin بلافاصله در روز جمعه اظهار نظر نکرد اما در سپتامبر گفت که آبرامز “دو سال پیش پس از هشدارهای مکرر برای مسائل مربوط به مقررات کنترل صادرات فدرال، به دلایلی از کار برکنار شد.”

آبرامز به سی‌بی‌اس نیوز، که اولین بار این اتهامات را گزارش کرد، گفت، او هرگز هیچ هشداری در رابطه با مسائل کنترل صادرات دریافت نکرد.

در ماه ژوئیه، بزوس در یک پرواز زیر مداری، در ارتفاع 66.5 مایلی (107 کیلومتری) بالای صحرای تگزاس سوار بر یک پرتابگر نیو شپرد پرواز کرد.

بلو اوریجین در ماه سپتامبر اعلام کرد که “به رکورد ایمنی ما پایبند است و معتقد است که نیو شپرد ایمن ترین وسیله نقلیه فضایی است که تاکنون طراحی یا ساخته شده است.”

در این مقاله آمده است که یک تیم در سال 2018 در Blue Origin “بیش از 1000 گزارش مشکل مربوط به موتورهایی که راکت‌های Blue Origin را تامین می‌کنند، مستند کرده‌اند که هرگز به آنها رسیدگی نشده است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)