سازمان جهانی بهداشت نسبت به محدودیت‌های سفر هشدار می‌دهد زیرا نوع جدید COVID-19 هشدار می‌دهد

سازمان جهانی بهداشت نسبت به محدودیت‌های سفر هشدار می‌دهد زیرا نوع جدید COVID-19 هشدار می‌دهد

سازمان جهانی بهداشت در اعمال محدودیت‌های مسافرتی مربوط به کووید-19 محتاط است. (فایل)

ژنو:

WHO روز جمعه نسبت به اعمال محدودیت های سفر به دلیل نوع B.1.1.529 Covid-19 هشدار داد و گفت که درک پیامدهای سویه تازه کشف شده هفته ها طول می کشد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد گروه مشاوره فنی آن در مورد تکامل ویروس (TAG-VE) در حال برگزاری جلسه ای در روز جمعه برای بحث در مورد نوع شناسایی شده برای اولین بار از طریق نظارت در آفریقای جنوبی است.

با شروع ممنوعیت پروازها از آفریقای جنوبی توسط کشورهای اروپایی، آژانس بهداشت سازمان ملل متحد گفت که کشورها باید رویکردی مبتنی بر ریسک و علمی را در هنگام بررسی محدودیت‌های سفر با توجه به این نوع متفاوت اتخاذ کنند – اما نسبت به محدودیت‌ها هشدار داد.

کریستین لیندمایر، سخنگوی این سازمان در یک نشست خبری در ژنو گفت: «سازمان بهداشت جهانی به‌دقت نوع B.1.1.529 را که اخیراً گزارش شده، زیر نظر دارد.

“تحلیل اولیه نشان می دهد که این نوع دارای تعداد زیادی جهش است که نیاز به مطالعه بیشتر دارد و تحت مطالعه بیشتری قرار خواهد گرفت.

“چند هفته طول می کشد تا بفهمیم این نوع چه تاثیری دارد.”

“محققان در حال کار برای درک بیشتر در مورد جهش ها و معنای بالقوه آنها برای میزان قابل انتقال یا خطرناک بودن این نوع و تأثیر آنها بر تشخیص، درمان و واکسن ها هستند.”

آلمان و ایتالیا روز جمعه به بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی پیوستند تا اکثر سفرها از آفریقای جنوبی را ممنوع کنند، زیرا دولت ها برای جلوگیری از گسترش نوع جدید تلاش می کنند.

سنگاپور و مالزی اعلام کردند که ورود از هفت کشور آفریقایی را محدود خواهند کرد.

سازمان جهانی بهداشت در اعمال محدودیت‌های مسافرتی مربوط به کووید-19 محتاط است.

لیندمایر گفت: «در این مرحله، دوباره، اجرای اقدامات سفر نسبت به آن هشدار داده شده است.

گروه TAG-VE یک جلسه مجازی را در ساعت 1100 به وقت گرینویچ آغاز کرد تا در مورد اینکه آیا B.1.1.529 باید در این مرحله به عنوان یک نوع مورد علاقه طبقه بندی شود یا نوع نگران کننده تر مورد بحث، بحث کند.

در حال حاضر چهار نوع نگرانی وجود دارد: آلفا، بتا (که برای اولین بار در آفریقای جنوبی ثبت شد)، گاما و دلتای غالباً غالب.

دو نوع مورد علاقه نیز وجود دارد: Lambda و Mu.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)