سازمان جهانی بهداشت برای توضیح «پرش» سویه‌های Nu و Xi Covid – RT World News

تصمیم سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای نام‌گذاری نوع جدید کروناویروس نگران‌کننده «Omicron» برخی از ابروها را برانگیخته است، زیرا در طرح نام‌گذاری الفبای یونانی آن، نام‌های بعدی باید «Nu» و سپس «Xi» می‌بودند.

Omicron، که در روز جمعه به این عنوان تعیین شد، قرار است نام رایج گونه‌ای از ویروس SARS-CoV-2 باشد که با نام علمی B.1.1.529 شناخته می‌شود. WHO پنج مورد دیگر را فهرست می کند “انواع نگرانی” و دو مورد دیگر “انواع مورد علاقه” با آخرین آنها به نام “مو.”

ناظران تیزبین متوجه شده اند که WHO با استفاده از “Omicron” هم از “Nu” و هم از حرف بعدی در الفبای یونانی “Xi” عبور کرده است.

در حالی که WHO توضیح رسمی صادر نکرده است، یک مقام رسمی که به شرط ناشناس ماندن با چندین روزنامه نگار صحبت می کرد، گفت که این انتخاب واقعاً عمدی بوده است: نو با این کلمه اشتباه گرفته می شد. “جدید” و شی به “از انگ زدن به یک منطقه بپرهیزید” به گفته سردبیر ارشد روزنامه بریتانیایی تلگراف.

یکی از روزنامه نگاران روزنامه آمریکایی واشنگتن اگزمینر جزئیات بیشتری را ارائه کرد و به نقل از این مقام رسمی گفت که شی یک نام خانوادگی رایج و بهترین شیوه های WHO برای نام گذاری بیماری نشان می دهد که از ایجاد توهین به هر گروه فرهنگی، اجتماعی، ملی، منطقه ای، حرفه ای و قومی اجتناب شود.

این نام خانوادگی رئیس جمهور فعلی چین، شی جین پینگ، نیز برگردان است.

در حالی که اولین موارد ابتلا به کروناویروس جدید در ووهان در استان هوبی چین ثبت شد، مقامات پکن هر دو مورد را رد کردند. “نشت آزمایشگاه” و “بازار تره بار” نظریه های منشأ آن، نشان می دهد که در عوض ممکن است از ایالات متحده آورده شده باشد.

WHO ویروس SARS-CoV-2 و بیماری ناشی از آن را Covid-19 نامید. تا ماه مه سال 2021، این سازمان برای جلوگیری از آنچه که آن را نامگذاری می‌کند، کنوانسیون نام‌گذاری الفبای یونانی را برای انواع و گونه‌های ویروس اتخاذ کرد. “انگ زنی و تبعیض آمیز” تمرین نامگذاری آنها بر اساس مکانی که برای اولین بار در آنجا شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: ABCs of Covid: آنچه باید در مورد هر یک از “سویه نگرانی” بدانید