سازمان جهانی بهداشت از مرگ 7 لک بیشتر کووید در اروپا می ترسد

سازمان جهانی بهداشت از مرگ 7 لک بیشتر کووید در اروپا می ترسد

پیش بینی می شود تا بهار سال آینده تعداد تلفات گزارش شده انباشته به بیش از 2.2 میلیون نفر برسد (پرونده)

کپنهاگ:

سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه اعلام کرد اروپا همچنان «در چنگال محکم» کووید قرار دارد و اگر روند کنونی ادامه یابد، شمار قربانیان در این قاره می‌تواند در زمستان امسال به ۲.۲ میلیون نفر برسد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ممکن است در ماه‌های آینده حدود 700 هزار نفر جان خود را از دست بدهند، زیرا موارد ابتلا در سراسر اروپا افزایش می‌یابد و برخی کشورها را وادار به اعمال مجدد محدودیت‌های سخت می‌کند.

WHO انتظار دارد “استرس شدید یا شدید در بخش های مراقبت ویژه (ICU) در 49 کشور از 53 کشور از هم اکنون تا اول مارس 2022”.

این گزارش افزود: «پیش‌بینی می‌شود که تعداد مرگ‌ومیرهای گزارش‌شده انباشته تا بهار سال آینده به بیش از 2.2 میلیون نفر برسد که از 1.5 میلیون فعلی افزایش یافته است.

WHO با استناد به ارقام موسسه سنجش و ارزیابی سلامت گزارش داد که کووید-19 علت اصلی مرگ و میر در سراسر اروپا و آسیای مرکزی است.

افزایش در اروپا به دلیل ترکیبی از نوع بسیار مسری دلتا، پوشش ناکافی واکسیناسیون و تسهیل اقداماتی مانند پوشیدن ماسک و فاصله گذاری فیزیکی صورت گرفته است.

بر اساس داده های WHO، مرگ و میر ناشی از کووید در هفته گذشته به نزدیک به 4200 نفر در روز افزایش یافته است که از 2100 مرگ در روز در پایان سپتامبر دو برابر شده است.

WHO همچنین گفت شواهدی در حال افزایش است که محافظت ناشی از واکسن در برابر عفونت و بیماری خفیف رو به کاهش است.

هانس کلوگه، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا، در بیانیه ای گفت: “وضعیت کووید-19 در سراسر اروپا و آسیای مرکزی بسیار جدی است. ما با زمستانی چالش برانگیز روبرو هستیم.”

او خواستار رویکرد «واکسن پلاس»، شامل واکسیناسیون، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک صورت و شستن دست شد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ماسک صورت بر اساس یک مطالعه اخیر 53 درصد میزان ابتلا به کووید را کاهش می دهد و “تا 1 مارس می توان از بیش از 160000 مرگ و میر جلوگیری کرد، اگر پوشش جهانی ماسک به 95 درصد برسد.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)