سازمان بهداشت جهانی Omicron در 57 کشور گزارش داده است که میزان بستری شدن در بیمارستان در حال افزایش است

سازمان بهداشت جهانی Omicron در 57 کشور گزارش داده است که میزان بستری شدن در بیمارستان در حال افزایش است

در 26 نوامبر، WHO نوع Omicron را که برای اولین بار در جنوب آفریقا شناسایی شد، یک نوع نگران کننده اعلام کرد.

ژنو:

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت که نوع Omicron در 57 کشور گزارش شده است و تعداد بیمارانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند احتمالاً با گسترش آن افزایش خواهد یافت.

WHO در گزارش اپیدمیولوژیک هفتگی خود اعلام کرد برای ارزیابی شدت بیماری ناشی از نوع Omicron و اینکه آیا جهش های آن ممکن است محافظت در برابر ایمنی ناشی از واکسن را کاهش دهد به داده های بیشتری نیاز است.

«حتی اگر شدت آن برابر یا حتی بالقوه کمتر از نوع دلتا باشد، انتظار می‌رود در صورت ابتلای افراد بیشتری، بستری شدن در بیمارستان افزایش یابد و بین افزایش بروز موارد و افزایش بروز فاصله زمانی وجود داشته باشد. از مرگ و میر،” در این بیانیه آمده است.

در 26 نوامبر، WHO نوع Omicron را که برای اولین بار در جنوب آفریقا شناسایی شد، یک نوع نگران کننده اعلام کرد. این پنجمین سویه SARS-CoV-2 است که چنین نامگذاری را دارد.

بر اساس این گزارش، تعداد موارد گزارش شده کووید-19 در آفریقای جنوبی در هفته منتهی به 5 دسامبر دو برابر شد و به بیش از 62000 نفر رسید و افزایش “بسیار بزرگ” در بروز در اسواتینی، زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا و لسوتو مشاهده شده است.

گسترش Omicron، همراه با افزایش آزمایش و نرخ پایین واکسیناسیون ممکن است نقش داشته باشد.

WHO با اشاره به خطر عفونت مجدد گفت: “تحلیل اولیه نشان می دهد که جهش های موجود در نوع Omicron ممکن است فعالیت خنثی کننده آنتی بادی ها را کاهش دهد و در نتیجه محافظت در برابر ایمنی طبیعی را کاهش دهد.”

در این بیانیه آمده است: برای ارزیابی اینکه آیا جهش‌های موجود در نوع Omicron ممکن است منجر به کاهش محافظت در برابر ایمنی ناشی از واکسن و داده‌های مربوط به اثربخشی واکسن از جمله استفاده از دوزهای واکسیناسیون اضافی شود، به داده‌های بیشتری نیاز است.

رئیس تحقیقات آزمایشگاهی در موسسه تحقیقات سلامت آفریقا در آفریقای جنوبی روز سه شنبه با گزارش نتایج یک مطالعه کوچک گفت: نوع Omicron می تواند تا حدی از محافظت در برابر دو دوز واکسن کووید-19 تولید شده توسط Pfizer Inc و BioNTech فرار کند. .

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)