سازمان بهداشت جهانی می گوید: مرگ و میر ناشی از مالاریا در سال 2020 به دلیل محدودیت های کووید 69000 افزایش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید: مرگ و میر ناشی از مالاریا در سال 2020 به دلیل محدودیت های کووید 69000 افزایش یافته است.

در مجموع، سال گذشته بیش از 627000 نفر در سراسر جهان بر اثر مالاریا کشته شدند (نمایندگی)

داکار، سنگال:

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد که اختلالات مراقبت های بهداشتی مرتبط با همه گیری ویروس کرونا باعث مرگ مالاریا در سال 2020 نسبت به سال گذشته 69000 نفر بیشتر شد، اما از بدترین سناریو جلوگیری شد.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش سالانه مالاریا اعلام کرد در مجموع بیش از 627000 نفر در سراسر جهان – که بیشتر آنها نوزادان در فقیرترین مناطق آفریقا بودند – در سال گذشته بر اثر مالاریا کشته شدند در حالی که این رقم در سال 2019 به 558000 نفر رسید.

این رقم بیش از 224000 نفر است که از زمان شروع همه‌گیری در آفریقا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، حدود دو سوم از مرگ و میرهای اضافی مالاریا در سال 2020 به دلیل محدودیت های ناشی از ویروس کرونا بوده است که پیشگیری، تشخیص و درمان مالاریا را مختل می کند.

اما تلاش‌ها برای حفظ خدمات بهداشتی علی‌رغم چالش‌ها به این معنا بود که آفریقای جنوب صحرا شاهد دو برابر شدن مرگ‌ومیر مالاریا در سال 2020 نبود که سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بود که احتمال آن وجود دارد.

بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت، در عوض، تعداد مرگ و میرها در این منطقه در مقایسه با سال 2019، 12 درصد افزایش یافته است.

پدرو آلونسو، مدیر برنامه جهانی مالاریا سازمان جهانی بهداشت گفت: به لطف تلاش‌های فوری و شدید، می‌توانیم ادعا کنیم که جهان در جلوگیری از بدترین سناریوی مرگ‌ومیر مالاریا موفق بوده است.

کارشناسان امیدوارند که مبارزه با مالاریا به دنبال توصیه WHO در ماه اکتبر مبنی بر تجویز واکسن RTS،S – یا Mosquirix – که توسط داروساز بریتانیایی GlaxoSmithKline ساخته شده است، به طور گسترده به کودکان آفریقا داده شود، زمینه قابل توجهی پیدا کند.

عبدالرحمن دیالو، مدیر اجرایی RBM گفت: “با افزایش بودجه، دسترسی به ابزارهای نجات جان و نوآوری قوی در ابزارهای جدید برای جلوتر از پشه و انگل در حال تکامل، ما می توانیم اقدامات متحول کننده را تسریع کنیم و به مالاریا در یک نسل پایان دهیم.” گروه حمایت از مالاریا مشارکت برای پایان دادن به مالاریا.

وی در بیانیه ای گفت: «ما اکنون در یک مقطع حساس هستیم و من از رهبران جهانی می خواهم تعهد و سرمایه گذاری مجدد داشته باشند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)