زن روسی که برهنه در مقابل درخت مقدس اخراج شده از بالی عکس گرفت

زن روسی که برهنه در مقابل درخت مقدس اخراج شده از بالی عکس گرفت

لویزا کوسیخ در 12 آوریل توسط مقامات اندونزی دستگیر و سپس اخراج شد

به گزارش ایندیپندنت، یک اینفلوئنسر اینستاگرام از روسیه که عکسی برهنه از خود در مقابل درخت مقدس منتشر کرده بود، از بالی اخراج شد. قابل ذکر است که این زن 40 ساله که لویزا کوسیخ نام دارد، پس از آپلود عکس در حساب اینستاگرام خود، جوامع بالیایی را عصبانی کرد. تصاویر او را در حال ژست برهنه در کنار آن نشان می داد چوب سفید (پوست کاغذی گریان) درخت مقدس در معبد تابانان بالی.

قابل توجه است که کوه‌ها، درختان و دیگر ویژگی‌های طبیعی در فرهنگ هندو بالی مقدس تلقی می‌شوند، زیرا تصور می‌شود خانه‌های خدایان هستند.

یک کارآفرین Ni Luh Djelantik این عکس ها را در اینستاگرام منتشر کرد و در یک توضیح شدید از این توریست انتقاد کرد. برای تمام خارجی ها که به سرزمین ما بی احترامی می کنند، بالی خانه ماست، نه مال شما! فکر می‌کنید با گرفتن عکس‌های برهنه روی درختان مقدس ما جذاب به نظر می‌رسید؟ اگر نمی توانید به سنت و فرهنگ ما احترام بگذارید، به کشور خود بازگردید.»

با این حال، این زن ادعا کرد که این عکس برهنه چند سال پیش گرفته شده است و او نمی‌دانست که این درخت مقدس است.

با این وجود، خانم کوسیخ توسط مقامات اندونزی در 12 آوریل دستگیر شد. I Nengah Sukadana از مقامات آژانس حقوقی و حقوق بشر بالی به خبرگزاری فرانسه گفت که 3 روز بعد، او دنپاسار بالی را با یک پرواز اواخر یکشنبه به مقصد مسکو ترک کرد.

این زن روسی که ادعا می کند سرمایه گذار ملک است، در ژانویه با استفاده از ویزای اقامت موقت که تا دسامبر سال آینده اعتبار داشت، وارد بالی شد.

همه گردشگران نمی دانند چه چیزی در بالی مجاز است و چه چیزی مجاز نیست. آنگیات ناپیتوپولو، مسئول آژانس حقوقی و حقوق بشری محلی روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بنابراین ما از مردم محلی می‌خواهیم برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه توجه دقیق داشته باشند.

با این کار او دومین زنی است که در کمتر از یک سال با همان درخت مقدس 700 ساله برهنه عکس گرفته است. سال گذشته، یکی دیگر از اینفلوئنسرهای روسی یوگا به نام آلینا فازلیوا، برهنه روی درخت ژست گرفت و هندوهای محلی را عصبانی کرد. این حادثه به سرفصل های بین المللی تبدیل شد و به دنبال واکنش های عمومی، خانم فضلیوا تصاویر را حذف کرد و یک ویدیوی عذرخواهی منتشر کرد.

او به همراه همسرش از جزیره اخراج شد و حداقل شش ماه از ورود مجدد به بالی منع شد. این زوج قبل از تبعید نیز باید طبق اعتقاد محلی در مراسم پاکسازی منطقه مقدس شرکت می کردند.