زنی بدون دارو بر اچ آی وی غلبه می کند – اخبار جهانی RT

یک زن آرژانتینی دومین فرد آلوده به اچ آی وی است که سیستم ایمنی او بدون نیاز به درمان اضافی به شکست ویروس کمک کرده است. اولین بار در سال 2013 تشخیص داده شد که او مبتلا به ایدز است.

دانشمندان به این مادر 30 ساله لقب مادر داده اند “بیمار اسپرانزا” بعد از زادگاهش کلمه “esperanza” در انگلیسی به “امید” ترجمه می شود. محققان با انتشار یافته های خود در مجله Annals of Internal Medicine در روز دوشنبه گفتند که این کشف امید به “درمان استریل کردن” برای حدود 38 میلیون نفر مبتلا به عفونت مادام العمر.

“من از سالم بودن لذت می برم” بیمار اسپرانزا از طریق ایمیل به NBC News گفت. “من خانواده سالمی دارم. من مجبور نیستم دارو مصرف کنم و طوری زندگی می کنم که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. این قبلاً یک امتیاز است.»

این مطالعه هیچ بقایای دست نخورده ای از ویروس را در 1.5 میلیارد سلول خونی و بافتی که محققان تجزیه و تحلیل کردند یافت نشد – این کشف را تایید می کند که اولین بار در ماه مارس در نشست بین المللی کارشناسان HIV اعلام شد.

ادامه مطلب


تحقیقات بمب‌افکنی ادعا می‌کند که «کنترل‌کنندگان نخبه» می‌توانند بدون هیچ گونه درمان پزشکی خود را از HIV درمان کنند

هیچ اطلاعات بیشتری در مورد این زن منتشر نشده است، اما او در آن زمان به عنوان توضیح داده شد “ورزشی و زیبا” و نشان داد که یک دوست پسر HIV منفی و نوزاد تازه متولد شده دارد.

تنها یک فرد دیگر که در آگوست 2020 به عنوان لورین ویلنبرگ 67 ساله از سانفرانسیسکو شناسایی شد، تأیید شد که بدون مداخله پزشکی بر این ویروس غلبه کرده است. این دو زن به عنوان «کنترل‌کننده‌های نخبه» لقب گرفته‌اند که به زیرمجموعه‌ای نادر از بیماران HIV اشاره می‌کند که علیرغم اینکه تحت درمان‌های ضدرتروویروسی قرار نگرفته‌اند، هیچ نشانه‌ای از عفونت نشان نمی‌دهند.

به طور معمول، یک فرد آلوده به HIV به درمان مداوم دارویی نیاز دارد تا از اتصال ویروس به DNA سلول های ایمنی بدن و تکثیر آن جلوگیری کند. اما، در هشت سالی که از تشخیص او می گذرد، این بیمار اسپرانزا تنها به مدت شش ماه در دوران بارداری دارو دریافت کرد تا از سلامت نوزادش اطمینان حاصل شود.

در مجموع، چهار بیمار مبتلا به اچ‌آی‌وی درمان شده‌اند که دو نفر از آنها – «بیمار برلینی» تیموتی ری براون و «بیمار لندنی» آدام کاستیلیخو – همچنین بیماران سرطانی بودند که پیوند مغز استخوان خطرناکی را از اهداکنندگان دارای ژن‌های مقاوم به HIV دریافت کردند. . با این حال، موفقیت روش های آنها هنوز تکرار نشده است.

“این واقعاً معجزه سیستم ایمنی انسان است که این کار را انجام داده است.” دکتر خو یو، یک ایمونولوژیست در موسسه راگون در بوستون، که یکی از نویسندگان این مطالعه است، به NBC گفت.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!