زندانیان گوانتانامو با “پیری شتابان” روبرو می شوند – صلیب سرخ – اخبار RT World

ایالات متحده متهم است که به نیازهای روزافزون زندانیان در این زندان که دو رئیس جمهور قول بستن آن را داده اند پاسخ نداده است.

رئیس هیئت نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ برای ایالات متحده و کانادا مدعی شد که چند ده زندانی که هنوز در زندان نظامی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو، کوبا محبوس هستند، به سرعت در حال زوال جسم و روح هستند.

طبق بیانیه ای که روز جمعه در وب سایت این سازمان منتشر شد، پاتریک همیلتون “متعجب از اینکه چگونه کسانی که هنوز در بازداشت به سر می برند، علائم پیری سریع را تجربه می کنند، که به دلیل اثرات انباشته تجربه و سال های سپری شده در بازداشت بدتر شده است.پس از 20 سال برای اولین بار از زندان بازدید کردم. حدود یک سوم از زندانیان گوانتانامو در تمام این مدت در این جزیره حبس شده اند.

باید اقداماتی برای رفع «نیازهای سلامت جسمی و روانیاز جمعیت سالخورده زندانیان، الزاماتی که مانند هر جمعیت مستمری بر شدت افزایش می‌یابد و با ریاضت محیط زندگی همراه می‌شود. همیلتون پیشنهاد کرد که شرایط موجود فقط سلامت آنها را بدتر می کند و به چرخه بدتر کمک می کند.


سرویس

نماینده صلیب سرخ دسترسی به “مراقبت های بهداشتی کافی، از جمله مراقبت های اضطراری، و افزایش تماس با خانواده ها به عنوان گام های اساسی که می تواند راه طولانی را برای تامین نیازهای اولیه انسانی زندانیانی که ممکن است هرگز زنده جزیره را ترک نکنند، انجام دهد.

در مجموع 780 زندانی از این مرکز مخوف عبور کرده اند که 31 نفر از آنها باقی مانده اند. علیرغم وعده‌های باراک اوباما و جو بایدن، رئیس‌جمهور سابق و کنونی آمریکا مبنی بر تعطیلی این زندان، بسیاری از فعالانی که زمانی خواستار تعطیلی آن بودند، فراموش شده است.

حداقل سه مرد در حال حاضر در گوانتانامو زندانی هستند.بازداشت نامحدود قانون جنگو برای انتقال توصیه نمی شوند، از جمله دو نفر که از سال 2006 در آنجا بوده اند. هر سه نفر قبلاً در سازمان سیا شکنجه شده بودند.سایت های سیاهبرنامه به نقل از نیویورک تایمز.

17 زندانی دیگر در بازداشتگاه های قانون جنگ نگهداری می شوند اما در صورت رعایت برخی شرایط امنیتی می توانند به صورت تئوری منتقل شوند. فقط 10 نفر در سیستم کمیسیون های نظامی متهم و یک نفر محکوم شده اند. بقیه بدون شارژ باقی می مانند ده مرد از سال 2002 در این جزیره زندانی شده اند و هفت نفر دیگر که در همان سال به آنجا فرستاده شده بودند در این مکان جان باختند.

در حالی که حکم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2008 حاکی از آن بود که بازداشت شدگان حق دارند بر اساس habeas corpus بازداشت خود را به چالش بکشند، تنها یک زندانی برنده چنین پرونده ای شده است. این زندان یادآور افراط و تفریط قضایی در جنگ علیه تروریسم است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: