زنجیره تامین مختل شده به دلیل بیماری همه گیر با تهدید جدیدی روبرو است – گزارش – RT World News

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زنجیره‌های تامین جهانی آسیب دیده از کووید توسط مجرمان سازمان‌یافته، از جمله کارتل‌های مواد مخدر و کلاهبردارانی که خود را به عنوان تامین‌کنندگان قانونی معرفی می‌کنند، تهدید می‌کنند و هشدار می‌دهند که وضعیت بدتر خواهد شد.

مشکلات زنجیره تامین بین‌المللی در بحبوحه همه‌گیری کووید-19 در گزارش سالانه جدیدی که این هفته توسط موسسه استاندارد بریتانیا (BSI) منتشر شد، برجسته شده است.

این سند با عنوان «گزارش بینش ریسک زنجیره تأمین»، تأثیر کووید بر زنجیره‌های تأمین را برجسته می‌کند و کارشناسان همچنین هشدار می‌دهند که جرایم سازمان‌یافته به طور فزاینده‌ای در طول همه‌گیری این منطقه حیاتی را طعمه خود کرده است. در موارد متعدد، مجرمان خود را به عنوان ارائه دهندگان تدارکات قانونی نشان می دادند و کالاها را در حین حمل سرقت می کردند.

“من تعداد قابل توجهی از تامین کنندگان کاذب را می بینم که به عنوان تامین کنندگان بالقوه واقعی در تامین لجستیک زنجیره تامین – توزیع انبار، مراکز توزیع، شرکت های حمل و نقل – و در واقع، آنها گروه های جنایتکاری هستند که سعی در نفوذ به زنجیره تامین لجستیک دارند.” دیوید فیرنی، مشاور اصلی BSI در امنیت زنجیره تامین گفت. او از تولیدکنندگان خواست تا “نظارت مستمر” زنجیره تامین و عدم اعتماد فوری به ارائه دهندگان لجستیک جدید – به ویژه آنهایی که فقط از راه دور با آنها تماس گرفته می شود.

بنابراین، امروزه بیش از هر زمان دیگری، باید تامین کنندگان خود را بشناسید. تاکنون در سال 2021، BSI به این موضوع از حامل های جعلی در تعداد فزاینده ای از کشورها در هر دو قاره آمریکا و اروپا اشاره کرده است.

ظاهراً مجرمان به طرق مختلف سعی در سرقت اجناس داشته اند، به گونه ای که رانندگان کامیون های دروغین اقلامی را بار می کنند و با آنها بلند می کنند، در حالی که افراد متخلف هستند. “تظاهر به عنوان کارمندان قانونی” بر اساس گزارش ها مشاهده شده اند که در اطراف مقاصد تحویل کالا برای سرقت محموله کمین کرده اند.

ادامه مطلب


قاچاقچی انسان درباره تجارت قاچاق مهاجر توضیح می دهد

در همان زمان، این گزارش نشان داد که تجارت کالاهای غیرقانونی نیز اخیراً در حال افزایش بوده است و به ویژه صنعت مواد مخدر غیرقانونی به نظر می رسد شکوفا شده است. BSI خاطرنشان کرد: در حالی که زنجیره تامین کارتل های مواد مخدر که به مقادیر زیادی مواد شیمیایی مختلف برای تولید مواد مخدر نیاز دارند، به دلیل قرنطینه های همه گیر و بسته شدن مرزها بر مسیرهای قاچاق مختل شد، جنایت سازمان یافته به سرعت بر این مشکلات غلبه کرد.

“کارتل های مواد مخدر در سراسر جهان از دست ندادند.” کریس توماس، تحلیلگر ارشد اطلاعاتی BSI، گفت.

در حالی که بسیاری از کارتل ها تولید خود را به سمت مواد مخدر مصنوعی، یعنی آمفتامین، در بحبوحه همه گیری سوق دادند، ظاهرا “عدم ریشه کنی محصولات کوکا در کشورهای آمریکای لاتین” BSI گفت که همچنان یک مشکل باقی می ماند. این سازمان هشدار داد که جریان کوکائین در سال گذشته افزایش یافته است و انتظار می رود که حتی بیشتر نیز افزایش یابد.

«تعداد و مقادیر کشفیات کوکائین در اروپا در سال‌های 2020 و 2021 به طور پیوسته افزایش یافت و انتظار می‌رود که در سال 2022 به افزایش خود ادامه دهد.» گزارش می خواند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید