زنان ناتوان از خدمت در واحدهای رزمی نخبه – IDF – اخبار RT World

نیروهای دفاعی اسرائیل گفته است که سربازان زن برای مؤثر بودن در برخی موقعیت های جنگی مجهز نیستند.

بر اساس گزارش جروزالم پست، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) روز دوشنبه به دادگاه عالی دادگستری این کشور گفتند که گنجاندن زنان در نیروهای مسلح نخبه اسرائیل به دلیل تفاوت های فیزیولوژیکی بین آنها و همتایان مردشان امکان پذیر نیست.

موضعی که ارتش اسرائیل اتخاذ کرده است در بحبوحه درخواست زنان مبنی بر در نظر گرفتن آزمایشات برای یگان های نیروهای ویژه و به دنبال دو مطالعه تحلیلی جداگانه ای است که در سال های اخیر در مورد تأثیر سربازان زن در یگان های خاص، مانند پیاده نظام سنگین انجام شده است.

به گفته ارتش اسرائیل، این تجزیه و تحلیل ها نشان داد که زنان در صورت نیاز به انجام کارهایی که نیاز به بلند کردن وزنه های سنگین مانند کوله پشتی و سلاح های گرم بزرگ دارند، در معرض خطر بسیار بیشتری برای آسیب هستند.


ارتش اسرائیل عملیات روانی غیرقانونی غزه را اجرا کرد - هاآرتص

مطالعات همچنین خاطرنشان کردند که زنان در موقعیت‌های عملیاتی با تیپ‌های پیاده، از جمله نقش‌هایی در یگان‌های تیم خمپاره‌انداز که نیازهای فیزیکی چندانی ندارند، مفیدتر خواهند بود.

ارتش اسرائیل در پرونده روز دوشنبه خود در دادگاه نشان داد که زنان همچنان واجد شرایط درخواست برای 669 موقعیت در واحد مهندسی عملیات ویژه اسرائیل، معروف به واحد یاهالوم هستند. ارتش اسرائیل ماه گذشته اعلام کرد که 12 سرباز زن پس از افتتاح آن برای زنان در سال گذشته، شرایط لازم برای پذیرش را گذرانده اند.

زنان در واحدهای پیاده نظام رزمی اسرائیل نباید کمتر از 67 کیلوگرم (147 پوند) وزن و حداقل 164 سانتی متر (5’4 اینچ) قد داشته باشند.

علیرغم این محدودیت‌ها، ارتش اسرائیل به دادگاه گفت که حدود 90 درصد از موقعیت‌های نظامی آن برای متقاضیان زن کاملاً باز است – در حال حاضر حدود 20 درصد از واحدهای رزمی ارتش اسرائیل توسط زنان تشکیل شده است. گفته می‌شود که این نتیجه تعهدش به تشویق زنان به درخواست سربازی است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: