زنان باردار مبتلا به کووید زایمان طبیعی دارند: مطالعه

زنان باردار مبتلا به کووید زایمان طبیعی دارند: مطالعه

این تحقیق در مجله “Journal of Perinatal Medicine” منتشر شده است. (نمایندگی)

واشنگتن:

یک مطالعه نشان داد که نوزادان متولد شده از زنانی که در دوران بارداری مبتلا به کووید-19 بودند، الگوهای اطمینان‌بخش رشد و تکامل را در پیگیری شش ماهه نشان دادند.

این تحقیق در مجله “Journal of Perinatal Medicine” منتشر شده است.

مالیکا شاه، نویسنده ارشد، متخصص نوزادان در بیمارستان کودکان و نوزادان لوری در مهدکودک نوزادان پرنتیس، گفت: «نتایج ما باید برای زنان باردار مبتلا به کووید-19 که نگران تأثیر این ویروس بر نوزاد هستند، اطمینان بخش باشد. و همچنین دانشیار اطفال در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن.

“در پیگیری 6 ماهه، ما الگوهای رشد طبیعی و نقاط عطف رشد را مشاهده کردیم، با میزان ارجاعات رشدی بالاتر از آنچه که معمولاً می بینیم. این خبر بسیار خوبی در طول همه گیری است که به ویژه برای جمعیت هایی که با نابرابری های بهداشتی روبرو هستند سخت بوده است. و تأثیر نامتناسب COVID-19، “او افزود.

این مطالعه شامل 33 زن بیمه شده عمومی و نوزادان آنها بود که همه آنها لاتینکس بودند. در حالی که همه زنان در دوران بارداری مبتلا به کووید-19 بودند، 55 درصد آنها در عرض 10 روز پس از زایمان مثبت شدند. هیچ یک از نوزادان شرکت کننده در این مطالعه برای COVID-19 مثبت نشدند. سه نوزاد (10 درصد) نارس به دنیا آمدند و پنج نوزاد (15 درصد) برای شرایط غیرمرتبط با کووید-19 به مراقبت های ویژه نوزادان نیاز داشتند.

این مطالعه نوزادانی را که در آوریل تا جولای 2020 قبل از در دسترس بودن واکسن‌های کووید-19 و قبل از ظهور انواع نگران‌کننده متولد شده بودند، دنبال کرد.

“با ادامه پاندمی و ظهور انواع مختلف، بررسی نتایج درازمدت بسیار مهم است. FQHC ها از ابتدا در خط مقدم ارائه مراقبت به جمعیت های آسیب پذیر بوده اند. مشارکت با FQHC ها، مانند مرکز بهداشت خانواده ایری، انجام این موارد را امکان پذیر می کند. مطالعات.” دکتر شاه گفت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)