زمین لرزه 7.3 ریشتری هشدار سونامی را در اندونزی به صدا درآورد – اخبار RT World

زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر سواحل جزیره فلورس در اندونزی را لرزاند و مقامات محلی را بر آن داشت تا برای بخش هایی از بزرگترین کشور جزیره ای جهان هشدار سونامی صادر کنند.

آژانس هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی (BMKG) هشدار زودهنگام سونامی برای جزایر فلورس و لمباتا صادر کرد و به جوامع توصیه شد از سواحل و سواحل رودخانه دور بمانید اندکی پس از این زمین لرزه حوالی ساعت 10:20 به وقت محلی (03:20 به وقت گرینویچ) روز سه شنبه گزارش شد.

BMKG ابتدا این زمین لرزه را 7.5 ریشتر گزارش کرد، در حالی که سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) شدت آن را 7.6 ریشتر و بعداً آن را به 7.3 در مقیاس ریشستر کاهش داد.

سیستم هشدار سونامی اقیانوس آرام مستقر در ایالات متحده – که زلزله را 7.6 ثبت کرده است – هشدار داد که امواج خطرناک سونامی وجود دارد. “ممکن است برای سواحل واقع در 1000 کیلومتری کانون زلزله.” با این حال اضافه کرد که “به نظر نمی رسد هیچ منطقه ای که توسط این پیام پوشش داده می شود بلافاصله تهدید شود.”

این زمین لرزه منطقه را در 112 کیلومتری شمال شهر مائومر در عمق 18.5 کیلومتری (11 مایلی) لرزاند. Maumere دومین شهر بزرگ جزیره فلورس است و حدود 85000 نفر در آن زندگی می کنند.

جزئیات به دنبال