زلزله 7.6 ریشتری اندونزی را لرزاند. هشدار سونامی صادر شد

زلزله 7.3 ریشتری اندونزی را لرزاند.  هشدار سونامی صادر شد

زلزله اندونزی: زمین لرزه ای به بزرگی 7.7 ریشتر اندونزی را لرزاند. (نمایندگی)

جاکارتا:

سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد که زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر روز سه شنبه شرق اندونزی را لرزاند و ناظران درباره احتمال امواج خطرناک سونامی هشدار دادند.

USGS گفت این زمین لرزه در حدود 100 کیلومتری شمال شهر Maumere در عمق 18.5 کیلومتری (11 مایلی) در دریای فلورس در ساعت 0320 GMT رخ داد.

مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام گفت: “امواج خطرناک برای سواحل واقع در 1000 کیلومتری مرکز زمین لرزه امکان پذیر است.”

USGS با بیان اینکه احتمال تلفات کم است، خاطرنشان کرد که “زلزله های اخیر در این منطقه باعث ایجاد خطرات ثانویه مانند سونامی و رانش زمین شده است که ممکن است منجر به تلفات شود.”

اندونزی به دلیل موقعیتش در “حلقه آتش” اقیانوس آرام، یک قوس فعالیت لرزه ای شدید که در آن صفحات تکتونیکی با هم برخورد می کنند که از ژاپن تا آسیای جنوب شرقی و در سراسر حوضه اقیانوس آرام امتداد دارد، زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی مکرری را تجربه می کند.

در میان رشته زمین لرزه های مرگبار اندونزی، زمین لرزه ویرانگر 9.1 ریشتری در سال 2004 بود که در سواحل سوماترا رخ داد و باعث سونامی شد که 220000 نفر را در سراسر منطقه از جمله حدود 170000 نفر در اندونزی کشت.

فاجعه روز باکسینگ یکی از مرگبارترین بلایای طبیعی ثبت شده در تاریخ بود.

در سال 2018، یک زمین لرزه قدرتمند جزیره لومبوک را لرزاند و چندین زمین لرزه دیگر در طی دو هفته آینده به دنبال داشت که بیش از 550 نفر را در جزیره تعطیلات و همسایه آن Sumbawa کشتند.

در اواخر همان سال، یک زمین لرزه 7.5 ریشتری و سونامی متعاقب آن در پالو در جزیره سولاوسی بیش از 4300 کشته یا مفقود برجای گذاشت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)